Snart helg

Trodde ni att jag hade regnat bort häruppe? ;) Bara nästan... Fan, det regnade ju ett helt dygn i sträck, och då var det aldrig bara duggregn... 114 mm stod det på Aftonbladets hemsida.

Idag ska jag jobba dubbelpass eftersom jag tog bort mitt kvällspass i måndags, fy fan. Men sen är arbetsveckan över. Klarar inte mer. Pratade med en tjej på jobbet igår som oxå får ångest bara av tanken på att behöva gå dit... Känns skönt att man inte är ensam, men man skulle fan behöva säga upp sig snart.

På onsdag ska jag äntligen till en studievägledare, ser verkligen fram emot det så jag hoppas att det blir givande. Annars så söker Duka folk igen så jag ska söka den tjänsten oxå. Trivdes ju väldigt bra i Nacka iaf.

Har hittat så mycket fina kläder och grejer på stan som jag vill ha! Får nog försöka bita i det sura äpplet och jobba lite fler pass... Det värsta är att det krävs jävligt många pass för att det ska bli några pengar att prata om. Vissa pass tjänar man ju bara 50 kr i timmen, vilket nästan känns som ett hån...

Längtar till imorrn. Då blir det nog filmdag i soffan hela dagen, det är nästan så att jag önskar att det blir dåligt väder, så att man har "rätt" att bara slappa, haha. Vi ska faktiskt ha tvättstugan oxå, så liiite nytta blir det.

På söndag har vi planerat bio, "Underbar och älskad av alla", och middag med John och Elin, skoj skoj!

Mys

Det regnar å regnar å regnar här... Jag ringde till jobbet och flyttade mitt pass så att jag jobbar dubbelt på torsdag för att slippa cykla i det här vädret. Jag lånade ju Elins cykel i lördags och skulle egentligen lämna tillbaka den nu men hon sa att det var ok om hon får den imorrn.

Åskar gör det oxå, värsta mysigt. Så vi sitter inne i värmen med tända ljus och kollar på film. ;)

Höst

Usch! Måndag igen!? Fan vad fort det går. Helgen bara flög förbi trots att vi var lediga tre dagar.

Igår kollade vi på två filmer. Sen var vi duktiga och städade hela lägenheten, plus att vi arrangerade om i garderoberna. (Nu håller dock Daniel på att mecka med våra cyklar i köket så det är väl bara att dra fram dammsugaren igen... Oftast tar det bara ett par minuter efter att man ställt in dammsugaren i städskåpet innan man ser den första dammtussen, även om man tycker att man varit jättenoggrann... Konstigt fenomen.) Sen kollade vi på tre filmer till. Väldigt produktiv dag, verkligen...

Ska jobba om tre timmar. Har verkligen ingen lust. Finns inget jag hatar mer än mitt jobb. Imorrn ska jag dock på intervjun på det där andra, får hoppas att det går bra. Nästa vecka ska jag till en studievägledare för jag är även sugen på att plugga. Är dock inte helt säker på vad. Behöver lite vägledning och en spark i baken så jag kommer igång. Såhär kan vi ju inte ha det...

Det verkar som att hösten börjar närma sig nu. Det är inte alls samma värme som det har varit tidigare. Synd bara att man inte har mer pengar så att man kunde shoppa en massa snygga höstkläder och skor. Vill bl a ha en jacka och typ stövletter eller något liknande.

Kom på en sak. I oktober, slutet av oktober tror jag det var, fyller Daniels pappa 50. Så då kommer vi sannolikt ner till Stockholm igen. Inte så lång tid dit juh! Hoppas bara man har skrapat ihop lite pengar då, så man slipper stanna hemma. Resan till Stockholm nu i sommar har gjort att jag saknar er allihop så himla mycket mer... Fruktansvärt jobbigt...

Lördag

Igår var vi hemma hos John och Elin. Vi gjorde inte så mycket, satt mest och pratade och drack kaffe och öl. En av Daniels klasskompisar har bytt skola så hon kom förbi och sa hejdå.

Idag har Daniel åkt iväg för att köpa en cykel vi hittade på Blocket för 200 kr. Är inte riktigt så att jag hoppar och skuttar av glädje då han har varit sur och grinig över hur långt det är att åka dit, trots att det var HAN som svarade på annonsen utan att kolla upp adressen... Men men... Han var på väg hem nu och lät lite gladare. Hoppas bara att han inte cyklar vilse för han har så himla dåligt lokalsinne...

Ikväll blir det groggkväll hemma hos John och Elin. Värsta nice, fast jag känner mig lite seg. Men det blir nog roligt.

Tidigt

Gahh! Vad trött jag är! Jobbade ett kvällspass igår. Kom hem halv elva eftersom jag inte har någon cykel. Å nu är jag på väg till mitt andra jobb. Gick hemifrån vid fem... Slutar tolv sen tar det ca en timma hem å sen vila för att sen jobba kvällspass...

Inget

Det har inte hänt något särskilt, jag mår bara dåligt just nu. Igår lyckades jag iaf pallra mig iväg till båda mina jobb å jobba tio timmar trots noll sömn. Börjar 06 imorrn oxå, usch...

..........

Allt är bara illa illa illa...

Dålig dag

Idag har varit en riktigt dålig dag. Det har varit jättefint väder men jag har hållit mig inne. Mår inge bra alls. Och imorrn ska man tillbaka till jobbet, jag spyyyr, ärligt... Orkar inte med det längre. Har inte psyke för det uppenbarligen.

Får se om arbetsledaren från assistansföretaget ringer, det är alltså personlig assistent åt t ex handikappade eller äldre som tjänsten gällde. Där skulle man iaf känna att man gör nytta.

Jag saknar min cykel... Fick gå till och från stan igår, det tar sin tid... Ser jag tjuven lär jag få ett utbrott på han! Man hoppas ju hela tiden på att hitta cykeln någonstans, men det lär ju inte hända.

Vi kollade på "This is England" nu på kvällen, den var väldigt bra, se den.

Assistent

Hade fått ett mail från ett företag som "hyr ut" personliga assistenter. Jag hade sökt en tjänst där som var tillsatt men nu undrade arbetsledaren om jag ev var intresserad av en annan tjänst. Tydligen hade jag lyckats glömma att ge ut mitt telefonnr så hon hade inte kunnat ringa, knasigt. Jag ringde iaf upp henne och vi pratade lite och tjänsten lät väldigt intressant, så vi får väl se om han som ska ha assistans tycker att jag verkar ok. I så fall skulle det ev bli personligt möte nästa vecka. Hoppas, hoppas!

Stöld!

Idag är en sån där dag då man gärna skulle raka av sig allt sitt hår... Det blåser å blåser å blåser... Inget för långhåriga alltså. Speciellt inte för långhåriga som nyss satt på sig läppglans eller lypsyl... ;P

Jag är så himla arg å ledsen... Min älskade bruna cykel är borta, stulen... Igår var vi och handlade på dagen. När vi kom tillbaka låste vi ihop våra cyklar med vajerlåset som vanligt. Sen gick vi inte ut mer eftersom det spöregnade konstant hela dagen.

Imorse gick jag upp tidigt för att jag skulle på jobbintervju på Studentpoolen på Universum. Daniel erbjöd sig att följa med. Jag gick ner till cykelstället lite före honom. Men när jag kom dit stod bara hans cykel där, utan lås. Man tror man ser fel först, men så var det ju tyvärr inte... Så någon har alltså varit här ute på gården inatt (troligtvis) och klippt av vajern och tagit min cykel. FAAAN! Jag behöver ju den! Blir ju handikappad annars, typ!

Jag fick iaf extrajobb som varuplockare på Ica Maxi. Får se hur mycket jobb det blir. Känns iaf skönt att kunna dryga ut telemarketinglönen... Nästa vecka ska jag iaf jobba två sex-timmarspass.

Daniel är duktig och jobbar idag. Själv håller jag på och bakar rosenbröd. Gjorde t o m dubbel sats.

När jag var och handlade mjöl och jäst förut gick jag runt på gårdarna här i närheten för att se om min cykel möjligtvis kunde finnas där, men icke... Chansen att hitta den är väl rätt liten antar jag... J-a skit! Nä, nu ska jag gå och baka ut mina bullar!

I'm back

Usch usch usch...

Nu är vi hemma igen. Och det är väl iofs skönt på ett sätt men näää... Kunde haft ett par veckors semester till, eller månader... år? Imorrn ska jag iaf på intervju på Studentpoolen, ska kanske få jobba som varuplockare ett tag framöver, allt är bättre än mitt nuvarande jobb...

Resan hem igår gick bra. Mamma skjutsade oss till Arlanda. Flygresan gick snabbt, tror den tog ca 45-50 minuter... Vi tog dock helt fel taxi hem... Sist jag åkte från flygplatsen till Mariehem kostade det 170 kr fast pris. Nu körde chauffören en omväg och notan hamnade på 208 kr. Men inte nog med det! Han fick 220 kr av mig och sen la jag ner plånboken i väskan eftersom jag inte har något myntfack på den, tänkte lixom ta växeln i handen. "Jaha, det var jämnt", säger karl-aset. Jag bah "Eh?". "Ja, eftersom du la ner plånboken..." Jag blev jävligt irriterad men orkade inte tjafsa. J-a pucko! Så resan kostade alltså 50 kr mer än den borde ha gjort! Aldrig mer att jag åker med det taxibolaget.

Nä, nu får vi bege oss ner till tvättstugan och kolla tvätten och sen iväg till affären och handla upp våra sista pengar... Snyft... Kan man inte få ärva någon rik gammal okänd släkting... Jag bara undrar...

Bra

Dåligt med uppdatering såhär på semestern... Jag har iaf haft det väldigt bra än så länge. Idag ska vi åka hem från Daniels mamma. Jag trivs jättebra här men det ska ändå bli skönt. Middag med min släkt ikväll, ska bli väldigt trevligt. :)

på G

Nu kommer vi snart!

Jag har sovit ungefär en timme inatt... Det gick helt enkelt inte. Daniel satt uppe till 04.20 med en bilskiss som han gör åt en kille, den skulle vara klar idag. När han gick och la sig var det ungefär en och en halv timme tills jag skulle gå upp. Men efter en halvtimma gav jag upp mina försök att somna. Så nu är jag i stort sett klar och ska snart väcka Daniel.

Förstår inte varför det ska vara så svårt att somna, jag gillar ju att flyga. Förutom senaste landningen som inte var sådär jättetrevlig... Daniel har för övrigt skrivit mig som Mrs Hällhagen på flygbiljetterna. Men hallå! Var finns Mr Hällhagen då? Inte är jag gift än inte, kanske i framtiden... ;)

Nä, nu hoppas jag att allt går bra under resan, med katt och allt. Min väska blev väldigt tung, tur att vi inte har så långt till bussen...