I'm back

Usch usch usch...

Nu är vi hemma igen. Och det är väl iofs skönt på ett sätt men näää... Kunde haft ett par veckors semester till, eller månader... år? Imorrn ska jag iaf på intervju på Studentpoolen, ska kanske få jobba som varuplockare ett tag framöver, allt är bättre än mitt nuvarande jobb...

Resan hem igår gick bra. Mamma skjutsade oss till Arlanda. Flygresan gick snabbt, tror den tog ca 45-50 minuter... Vi tog dock helt fel taxi hem... Sist jag åkte från flygplatsen till Mariehem kostade det 170 kr fast pris. Nu körde chauffören en omväg och notan hamnade på 208 kr. Men inte nog med det! Han fick 220 kr av mig och sen la jag ner plånboken i väskan eftersom jag inte har något myntfack på den, tänkte lixom ta växeln i handen. "Jaha, det var jämnt", säger karl-aset. Jag bah "Eh?". "Ja, eftersom du la ner plånboken..." Jag blev jävligt irriterad men orkade inte tjafsa. J-a pucko! Så resan kostade alltså 50 kr mer än den borde ha gjort! Aldrig mer att jag åker med det taxibolaget.

Nä, nu får vi bege oss ner till tvättstugan och kolla tvätten och sen iväg till affären och handla upp våra sista pengar... Snyft... Kan man inte få ärva någon rik gammal okänd släkting... Jag bara undrar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback