Tärande

Det är så tärande det här...

Morgonen började med världens tjafs. Jag ifrågasatte varför han drack kräm direkt ur paketet (jag tycker det är rätt ofräscht...). Då blev han skitsur och sa att jag fan inte skulle börja gnälla det första jag gör på morgonen. För det är det enda jag gör, gnäller. Och nu hade jag förstört hans lust att gå och träna och bla, bla, bla...

Så han ställde sig och lagade en matlåda och sen sa han att han inte tänkte passa någon tid ikväll, om han ens skulle komma hem överhuvudtaget. Det är hans tur att laga mat ikväll, men men...

Senast igår frågade han om vi skulle försöka igen... Försöka med vaddå? Det finns ingenting kvar. Det skulle vara som att försöka bygga ett hus med gruskorn och vatten istället för tegelstenar och cement... eller nåt...

Han tycker att jag ältar, och det kan jag väl hålla med om. Men det är mitt sätt att bearbeta det här och ärligt talat så har det bara gått en månad, knappt det.

Nu blöder jag näsblod oxå... härligt...

Utöver det så har jag knappt sovit alls på grund av det onda i halsen. Mensvärk har jag oxå...

Så, nu har jag nog beklagat mig tillräckligt, för tillfället iaf...

Kommentarer
Postat av: Ida

Ni kanske inte ska ha allt uppdelat? Dvs matlagning, diskning, hålltider osv. Utan att ni båda sköter ert? Sköter var och en sitt eget så kanske inga konflikter dyker upp? Du har din egen mat, din egen disk osv. Och du skiter i hans.

2007-11-08 @ 08:52:20
Postat av: Linda

Jo, jag har föreslagit det, men det ville inte han. Fast när nästa csn-pengarna kommer så tänkte jag nog köra på det. Fast det blir nog jävligt jobbigt med disk och sånt för han lär ju bara låta det vara. Och allt porslin är ju mitt och inte vill jag att det ska bli helt intorkat med skit, så då står jag där och diskar iaf... men men...

Men konflikter lär ju dyka upp oavsett...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback