2012-07-05 På plus igen

I helgen, ute på landet, började jag misstänka att det kanske inte var mensen som var på gång. Hade ett konstant illamående och en "mensvärk" som inte riktigt kändes som att den brukade. Satt jag i solen blev jag helt svettig med en gång och jag var ganska trött.

Beräknad mens var i lördags, den 30 juni, och den brukar alltid vara punktlig. Så när söndagen kom och ingen mens hade dykt upp då började jag ana att det nog var ett plus på gång.

Vi åkte hem på söndag eftermiddag och eftersom jag ville testa med morgonurin så väntade jag till måndag morgon. Vaknade halv fem på morgonen... spänd eller vad? :) Hade ett CB digital, inhandlat på vår NY-resa. Tog inte lång stund innan man kunde läsa "Pregnant" på den lilla skärmen!

Så nu är man här igen. Orolig som fan över att något ska hända. Vågar inte ens ringa barnmorskan för då kanske jag har tagit ut lyckan i förtid. Samtidigt borde jag ringa för det är ju semestertider och det är väl lättare att få en tid som passar oss om jag ringer i god tid... Men jag skulle vilja slippa att ringa och avboka, som jag fick göra förra gången... Boka gravidförsäkring gör jag inte förrän efter ett ultraljud som visar ett tickande hjärta. För jag har haft såna problem med att TryggHansa skickat fakturor om och om  igen trots att jag meddelat dem om mitt MA. Får fundera över om jag ska välja dem eller något annat bolag om vi kommer så långt.

När jag väl ringer ska jag fråga om vi möjligtvis kan få ett ultraljud kring vecka 8-10 för att se om detta pyre lever eller inte. Vill inte göra något för tidigt för då blir man väl ännu mera orolig. Hoppas man kan få det om man är orolig. Annars får vi väl punga ut med de där 600 kr vi gjorde förra gången...

Har sagt hela tiden att jag vill vara gravid igen när vårt förra BF-datum kommer. Så jag hoppas att jag fortfarande är gravid och går in i vecka 14 den 2 september. Skulle det vara så så kanske det får bli dagen man berättar på jobbet, så att det blir en glad dag istället, med gratulationer. Men nu ska jag inte ta ut saker i förskott, det är lång väg dit.

Vill ha mera symptom, tycker inte att jag känner så mycket. Men jag har ett nästan konstant illamående som ibland blir lite värre, men jag är inte i närheten av att spy eller så. Har haft lite molvärk men knappt något alls. Vill ha mer för det hade jag förra gången. Men när jag tänker tillbaka på en tidigare graviditet, för flera år sedan, då jag gjorde en abort, så kan jag inte minnas att jag hade någon molvärk alls då. Det jag minns är att jag mådde fruktansvärt illa och var helt däckad. På sätt och vis skulle jag vilja må så igen för att det blir mer verkligt då och man har ju hört att illamående är ett bra tecken... Men det skulle vara svårt att jobba under de veckorna så det kanske är bra om det inte blir fullt så illa. Vill bara att allt ska gå bra denna gången... ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback