Melankoli

Torsdagen var tung.

Jag tycker att det är jättekul att Sveriges kronprinsessa och hennes make fått en liten flicka, men hysterin blev lite för mycket. Det var dålig tajming helt enkelt. En kollega från ett tidigare jobb födde sin lilla flicka bara 26 minuter efter kronprinsessan. Så det var mycket bebisprat och bilder på både facebook och i media.

Igår var en bättre dag. Jag var trött men nu har jag äntligen börjat komma in arbetet på jobbet och det känns bra. Efter jobbet blev det spontan after work med Corinne. Spontana saker blir alltid bäst, det blev en väldigt trevlig kväll. Hoppas bara inte att jag förstörde hennes och pojkvännens myskväll som de hade planerat... Vi blev nämligen sittande ganska länge trots att vi bara skulle ta "ett" glas vin. Jag skyller på servitriserna på Fredriks jobb som fyllde på våra glas hela tiden, livsfarligt ju! Tur att vi fick en tallrik mat att dela på tack vare att den bongats fel, annars hade jag mått ännu sämre idag.

Idag är det melankoli. Spelar Kent och får ont i bröstet av alla känslor. Kanske är det musikens fel, texterna, melodierna och alla minnen, men ibland behöver man lite sånt oxå. Har önskat mig biljetter till deras spelning i sommar, hoppas jag får det.

Tror jag ska trotsa snön, som aldrig vill sluta falla, och ta mig in till stan en snabbis. Slösa lite pengar innan jag åker hem och städar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback