Migrän

Vad skönt att det snart är helg igen. Jag har varit så otroligt seg hela veckan. Idag åkte jag hem vid lunchtid för jag hade huvudvärk och mådde fruktansvärt illa, migränattack. Tog dock två timmar att ta sig hem eftersom jag missade bussen precis och den går bara halvtimmestrafik på dagarna. Fick gå till Märsta station och eftersom jag inte visste exakt hur man skulle gå så tog det sin tid och sen kom jag ju självklart fram samtidigt som nästa buss...

När jag väl kom hem var det en man som höll på och slipade något på andra sidan gatan med fönstrena i loggian helöppna. Han höll på nästan oavbrutet ända till halv sex. Jättekul när det man behöver är mörker och tystnad. När han väl slutade var det ju självklart en massa barn som skulle skrika och ha sig. Folk säger att barn kan prata i normal samtalston, men jag har lite svårt att tro på det.

Vi la ner lägenhetsplanerna. Jag vill ju egentligen ha den, men vi kom fram till att den kanske är lite dyr. Hade den legat här och någon trappa upp hade det inte varit något snack om saken, men nu blev vi lite osäkra och då kändes det bäst att avvakta. Vi tänkte försöka göra det lite trivsammare här hemma istället, lite mer förvaring och en större säng. Får se om vi lyckas, vill ju inte att det ska bli helt överbelamrat heller.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback