12 januari

Har fortfarande inte vänt tillbaka dygnen. Kom inte upp vid 8 som jag tänkt mig. Måste bli skärpning snart för nästa vecka börjar jag jobba. Men än så länge är det en vecka kvar... hehe

Jag ska jobba som löneadministratör på ett säkerhetsföretag i närheten av Fridhemsplan. Det som är synd är att jobbet bara är tillfälligt, fram till slutet av mars är det sagt just nu. Sen är det timlön oxå, vilket inte heller är det ultimata, men igår när jag skrev på papprena fick jag iaf veta att lönen blev 5-10 kr högre per timma än vad som var sagt från början, så det var ju bra iaf. Det som oroar mig mest nu är hur det kommer se ut för mig när det här uppdraget är slut och hur det kommer bli med semester i sommar. Jag vill inget hellre än att åka med till USA... Hursomhelst så ska det bli kul att komma igång att jobba och få mer erfarenhet och ev nya kontakter.

Idag ska jag bege mig till Hässelby för att börja tömma lägenheten. Min hyresgäst har blivit godkänd av SB och förhoppningsvis flyttar hon in i helgen, vilket innebär att jag får tillbaka lite på januarihyran. Skulle inte sitta helt fel. Jag är ju ultrafattig nu och lön får jag ju inte förrän i februari, och den lönen kommer vara pytteliten eftersom jag inte hinner jobba mer än en och en halv vecka i januari...


Måste kanske sätta lite fart här, det tar ju ändå ett tag att åka.

Kommentarer
Postat av: Cissi

Dubbelt grattis med andra ord! Härligt! kram

2010-01-12 @ 17:42:06
Postat av: Linda

Tack! :)

2010-01-12 @ 22:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback