Bebbe eller vovve?

Vad roligt det är att inte ha någon inkomst! Agria drar pengar fast försäkringen är uppsagd, ComHem drar någon hundralapp extra helt plötsligt, och en ask p-piller kostar närmare trehundra spänn. Gaaah! Jag är för fattig för att ha sex!

Detta var slutet på en galen dag. Ja, eller iaf förmiddagen var galen. Jag kämpade febrilt för att hinna med alla gubbar innan körningen. Stirrade mig blind på tillkrånglade tidrapporter. Men jag hann, med någon timmas mariginal till och med. Men hade jag inte jobbat över två timmar igår så hade det nog inte gått.

Vi hade en lite rolig diskussion idag angående barn och djur. Om man säger att man vill skaffa hund så säger alla "men åååhh, man blir ju så låst", men om man säger att man vill skaffa barn så är det ju aldrig någon som protesterar. Man blir väl rätt låst med en unge oxå? Min kollega kan inte ens gå till tvättstugan själv eftersom någon måste passa barnen. Någon sa att djur kan man ju inte ta med sig vartsomhelst... Men det tycker inte jag att man kan med barn heller, sen finns det gott om folk som gör det ändå...

Någon timme senare ringde de från dagis och min kollega fick åka hem och vabba... Nåja, allt har väl sin charm antar jag. Jag vill väl oxå ha barn, bara inte just nu. Man har väl blivit lite extra uppskrämd den senaste tiden oxå, med fika med Lilo och Cissi då vi enbart pratade om allt hemskt som kan hända under en förlossning, och sen dog ett barn i åttonde månaden för ett par i Fredriks och min närhet. Så just nu kan jag vänta ett tag till. Så det var bara att punga ut med de där 280 kronorna...

Kommentarer
Postat av: Annika

Det är nog billigare än med kondomer iaf! Eller det beror ju på hur ofta man har sex i och för sig.. Du får räkna på det där, haha!

2010-02-02 @ 21:53:54
Postat av: Sara

Jo jag protesterar om man vill skaffa barn!!!!

2010-02-03 @ 11:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback