Lördag, gräsänka, Elsa och äta ute

Godmorgon! Eller snarare goddag kanske? Men det säger man ju inte...

Underbart med helg, som vanligt. Älskar fredagkvällar och lördagar, men hatar söndagar, för då vet man att det är slut på det roliga. Men den här söndagen blir lite lättare för på måndag har jag sovmorgon! Börjar först 9.30, och då ska jag inte ha tagit mig längre än till DN-huset! Yay! På tisdag samma sak, fast då börjar jag 9.00. Iofs så blir det väl en massa plugg, men jag välkomnar såna dagar som sticker ut lite från vardagen. Man kan bli väldigt förvirrad på folk som "skriker" på en i sina mail (jag anser att det är att skrika när man skriver mer än ett utropstecken, likaså att skriva med stora bokstäver, otroligt oproffsigt i jobbmail...) och sen lovordar en när de har möte med min chef. Vad ska jag säga, jag lär mig saker varje dag. Någon sa att det kommer ta ett år att komma in i jobbet, och det kan nog stämma. Och misstag kommer man alltid att göra.

Har hittat en ny favoritblogg,
Elsa Billgrens. Hon är så söt och jag gillar hennes stil. Gå in och kolla på bilderna från hennes bröllop och hennes bröllopsfest. Så himla fint, jag fick tårar i ögonen. Men det får jag ju för minsta lilla just nu. Jag fattar ingenting. Och nej, jag är inte gravid. Var faktiskt tvungen att kolla upp det nu eftersom jag varit illamående och känt mig jättekonstig den senaste tiden. I torsdags hade jag djävulskt ont i ryggen och mådde så illa att jag trodde att jag skulle spy hela dagen. Frös gjorde jag oxå, satt inlindad i en sjal framför datorn på jobbet. Men som sagt, ingen bebis på G, måste va något annat konstigt.

Jag är ju gräsänka den här helgen. Lite trist tycker jag. Ni vet ju hur galen jag är i min kock. Fast ok, lite skönt är det väl kanske att va själv, fast det är jag ju ganska ofta på kvällarna när han jobbar. Men hursomhelst, ikväll så ska jag umgås med en av de andra gräsänkorna (ja, det är ju grabbhelg i Dalarna) och hennes vänner. Vi ska ut och äta på restaurangen
Cloud Nine. Ska bli trevligt, men jag vet inte vad jag ska ha på mig. Kanske borde åka till stan (eller iaf Liljeholmen...) och se om jag kan hitta en outfit? Men orkar man det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback