Sjuk

Jag är sjuk idag, riktigt risig. Var hostig redan igår och hängig med halsont har jag varit i flera dagar. Men idag blev jag till och med hemma från jobbet. Jag hatar att ringa och sjukanmäla mig. Det sitter i från tiden på Ica. Där blev alltid den som svarade jättearg eller suckade högt när man ringde, och en gång skällde chefen ut mig för att jag sa "och jag kommer nog inte imorgon heller". Han menade att man inte kunde sjukanmäla sig för två dagar vilket jag iofs kan förstå, men man känner ju sin kropp och gäller det t ex en ordentlig förkylning så vet man ju ungefär hur länge man är däckad. Och kassaledaren hade sagt till mig att om man visste att man skulle bli borta så var det bra om man förvarnade, för det är inte lätt att få tag i kassapersonal om man ringer runt vid 8-tiden på morgonen, speciellt på en helg. Men jaja, chefen på Ica var inte den bästa, kunderna satte ju till och med in en insändare i lokaltidningen en gång och efterfrågade ett leende från hans sida. Idag gick det iaf bättre att ringa, min teamleader visste ju hur jag var igår så det var ju nästan väntat.

Igår ja, sjukt mycket att göra helt plötsligt. Blev kvar på jobbet till 19.00 och var inte hemma förrän 21.00. Men det är bra, då får jag kanske ihop lite flex snart att ta ut. Hade möte med min chef oxå, det kändes bra och de verkade nöjda än så länge, thank God.

Jag hoppas att den där vulkanaskan lägger sig snart. Mamma ska ju åka hem från Portugal imorrn och Fredrik hem från Prag på söndag. Han hade ringt mig vid 05.00 imorse, undrar om han ville något särskilt. Han hör väl av sig när han vaknar sen antar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback