Frustration

Det kryper i kroppen och jag känner mig extremt rastlös. Har sovit väldigt dåligt oxå, både på grund av förkylningen och flygkaoset.

Kände mig till slut helt hemsk igår varje gång jag messade eller ringde Fredrik och rapporterade om flygläget. De mådde ju bara sämre och sämre ju mer jag berättade. Till slut sa jag att nu messar jag inget mer ikväll, och vid 22-tiden kom det bara ett "Godnatt" från honom.

Fredrik och Victor skulle flyga hem imorrn, men luftrummen är ju stängda och i nuläget verkar de förbli så hela helgen. Dessutom har Ryanair ställt in alla flyg till och med måndag kl 13. Skulle trafiken komma igång igen går nästa plan från Prag på fredag, och den biljetten kostar drygt 2 000 kr... Vet inte hur det fungerar med ombokningar och sånt, men de kan ju inte stanna där till fredag.



Planen är att de idag ska ta sig till tågstationen och se vilka alternativ som finns. Jag tror att de kan ta tåget till Berlin där och sen finns det en buss som går från Berlin till Stockholm, eller om man fortsätter åka tåg resten av vägen. Gäller bara att det finns platser kvar.

Vad gäller mamma så vet jag inte riktigt vad som händer, de skulle få lite info igår kväll, men jag har inte hört något. Alla hennes sms verkar inte komma fram. De är ju en stor grupp på närmare 100 pers, så förhoppningen är ju att researrangören sätter in bussar. Men jag tycker synd om mamma som har sin whiplashskada och inte direkt är gjord för ett eller två dygn på en buss, men vad gör man?

Fan, jag vill bara ta en stor bil och åka ner och hämta hem dem! Men det går ju inte...

Kanske tur att jag ska till Annika sen och bli lite ompysslad. Då kan jag kanske slappna av en stund och prata av mig lite. Och imorrn kommer ju syster och bror hit så då får jag lite sällskap då oxå.

Jag lyckades iaf städa lite igår, men mest satt jag vid datorn... Lyckades bära ner mina kartonger som stått här i månader på grund av att det inte funnits plats i förrådet, så nu ser det helt tomt ut istället. Ska bära ner vinterjackorna och vinterskorna oxå, kommer det snö igen får det duga med det som finns häruppe helt enkelt. Jag har svårt att se att det ska bli så kallt att man behöver dunjackan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback