Helg

Nästan aldrig hemma längre, därav de väldigt få blogginläggen. Tror inte det är nån som läser iaf. Men men... Jag har iaf fått en byrålåda hemma hos Fredrik nu, så jag har väl i princip varit inneboende där den senaste veckan. Tycker det funkar riktigt bra, är bara de senaste nätterna som jag har haft väldigt svårt att sova, fattar inte ens varför.

I förrgår kväll var jag sådär förvirrad igen. Skulle ställa klockan inför mitt besök hos Julia på Östermalm, men det blev kortslutning i min hjärna, så när jag klev ur duschen igår morse insåg jag att jag hade 5 min på mig istället för typ en timma... Som tur var slängde jag ner sminket i väskan och sen när vi insåg att mina slingor skulle ta lite tid fick Fredrik ta med sig de kläder och skor jag skulle ha till Mälarhöjden så att jag kunde byta om i kyrkan. Fan vad jag hatar att stressa sådär, haha. Men det gick bra till slut. Fast jag känner mig JÄTTEblond just nu, haha!

Vi var på begravning igår. Fredriks mormor dog för ett antal veckor sedan. Jag hade ju aldrig träffat henne men när jag frågade Fredrik om han ville att jag skulle va med så sa han att det inte spelade någon roll. Då tänke jag att om min mormor hade dött så hade jag velat ha honom där, så jag följde med och det är jag glad för, även om begravningar är fruktansvärt sorgliga. Det var en väldigt vacker begravning och efteråt åkte hela Fredriks familj till Långbro Värdshus där vi åt en tidig middag.

På kvällen blev jag väldigt nedstämd, det har väl varit en såndär vecka... Saknar Tilda och undrar hur hon har det, trivs inte till 100% på praktikplatsen osv. Tycker inte om när man blir sådär. Men sen gick vi ut och handlade och Fredrik gjorde hamburgare och så kollade vi på lite stand up, då blev det bättre. :) På fredag ska vi förresten se Al Pitcher igen. Skrattade så jag hade ont i käkarna sist, så jag har höga förväntningar. Ni borde oxå gå och kolla!

På måndag ska jag på min första jobbintervju som löneadministratör! Ja jag är ju inte riktigt klar ännu, men att döma av annonsen är jag precis den de söker! Förutom att jag har lite skola kvar då, men det kan man ju lösa på ett hyfsat bra sätt. Sen sa Fredriks mamma igår att jag skulle uppdatera mitt CV och skicka det till henne. Vore skönt att veta redan nu snart att man har ett jobb i januari.

Min dator håller på att kollapsa... Jag kan inte läsa större bloggar t ex, datorn verkar inte orka (ujujuj, illa va!?). Undrar ju hur detta ska gå nu när det är dags att skriva exarbete. Jag har ju tänkt att köpa en ny laptop när jag fått jobb och så, men det är ju NU jag behöver en!

Inatt sover jag hemma. Fredrik och hans kompis skulle spela guitar hero efter jobbet och jag tröttnar ju efter en halv låt så jag tänkte att pojkarna skulle få leka själva. Fast jag hade hemskt gärna druckit lite öl... Kanske nästa helg.

Vad fan ska jag ha på mig på måndag då? På intervjun? Kan jag ha leggings och en snygg tunika eller måste jag ha byxor och typ skjorta? Gaaahh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback