Snart helg

Fy fan vad äckligt det är med kollektivtrafik! Idag när jag skulle hem var det jättevarmt på t-banan och luften kändes tjock och äcklig. Sen satt ju folk självklart och snorade och hostade och hade sig. Snart börjar jag med munskydd, eller gasmask... eller någon slags syrgastub... Dessutom blir jag så j-a trött på den där förbannade Stockholmsmentaliteten, varenda jävel ska gå in i en (tydligen är jag rätt osynlig...), knuffa en, ställa väskan i ens knä eller ännu hellre sätta sig PÅ en på t-banan. Igår klev en tjej på min ena vita tygsko, braaaa där!

Usch ja, jag är mest trött och sur idag. Ska det vara såhär i elva veckor till? Eller det kommer ju bli ännu värre. Fan. När ska man hinna tvätta förresten? Tidigaste tiden är 07.00, men då är jag på väg till Mörby. Senaste tiden är 18.00, jag är väl hemma runt ca 18.30... Naken i elva veckor framöver alltså. För vem vill ägna helgen åt att tvätta? Nä, tvättmaskin är ett KRAV i nästa lägenhet! För tvättstugan är ju tydligen till för pensionärerna.

Gjorde iaf ett ryck och bar ut kartongerna till förrådet och sopsäcken till soprummet. Men jag skulle behöva en massage nu. Man kanske borde boka in en nu när man för en gångs skull har råd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback