Onsdag

Blev ingen bio idag. Min biodejt dumpade mig för någon karl... men men... Kanske var lika bra att jag åkte hem för jag var väldigt förvirrad och ifrågasatte varför Ica-kortet inte funkade inne på Hemköp...

Förresten så tyckte jag folk i Mörby C kollade konstigt på en. Kanske såg de att jag egentligen hörde hemma i den fuuula förorten och inte i tjusiga Danderyd. Eller hör hemma och hör hemma, jag vill ju inte ens bo här.

Det var lite roligt i kassan på Apoteket. En kund berättar för kassörskan att hon minsann har diarré och kräks och att ingen mottagning vill ta emot henne. Kassörskan försöker vara trevlig och säger att hon ska prova med resorb. När kunden betalat och gått dränker kassörskan händerna i alkogel innan hon fortsätter med nästa kund. :) Fast jag hade gjort precis likadant, tycker inte om att folk inte håller sig hemma när de är sjuka. Fast de måste väl förstås få handla medicin och typ mat antar jag...

Efter mycket om och men trillar csn-pengarna in på kontot imorrn. Very nice. Men jag ska spara en hel del. Ska ju åka till Prag om drygt en månad!

Idag har jag stämt av konton, dvs suttit och stirrat på ett papper med siffror och försökt hitta "par". Inte så enkelt som det låter. Vissa siffror är ihopslagna, så det blir en hel del pusslande. Tror jag har att göra för resten av veckan. Var även en tjej som kom med lite löner att göra. Jag hoppas verkligen att jag gjorde rätt, haha. Det här är ju raka motsatsen mot SB. Här får jag sitta själv och knappa redan tredje dagen, på SB dröjde det väl långt mer än en månad innan jag fick sitta helt själv, eller ens fick tillgång till systemet.

Hittade ett jobb på ams.se som jag ska söka! Fast jag tycker det är så svårt att skriva ett bra brev, men det måste gå på något sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback