Avbrott

J-a skitdag... Eller skit och skit, jag hade ju trevligt i stan med Jossan. Hon är så rolig, lite omständig, men rolig. Men jag känner mig helt nere juh.

Är hemma nu. Vill inte vara här. Grannarna låter, som vanligt. Hoppar jämfota runt i lägenheten, eller möblerar om, konstant... Sist jag sov hemma kunde jag inte somna, var bara en massa konstiga ljud. Har man katt kan man ju alltid skylla på att det är den som låter, och sen somna utan problem. Konstigt det där. När jag bodde hemma älskade jag när resten av familjen var borta, men nu vill jag aldrig vara själv mer än några timmar. Fast jag antar att det var för intensivt hemma kanske.

Praktiken suger hästballe... Får man ens skriva så? Jag vill inte vara där. Min lärare pratade med dem i fredags, men jag vette f-n vad de kom fram till. De ansvariga på praktiken sa inget annat än "hej" och "hejdå" (om ens det) till mig på hela dagen. Så det känns inte särskilt bra alls.

Igår fyllde pappa år. Messade honom på kvällen, skrev grattis. Någon timme senare svarade han att det var snällt att jag kom ihåg honom. Sist jag träffade honom var han så full att han inte ens kände igen mig. En väldigt konstig upplevelse. På Fredriks mormors begravning kom jag på mig själv med att sitta och tänka att nästa begravning jag går på mycket väl skulle kunna vara pappas om han fortsätter som han gör, och det lär han ju tyvärr göra. Så efter messet på vägen hem igår blev jag helt avslagen, trots en rolig kväll.

Vi var ju och såg Al Pitcher igen, Fredrik och jag. Fan vad jag älskar att få skratta tills det gör ont. Man behöver sånt ibland. Efter showen mötte vi upp Henke och Julia på OT. Vi var väl alla lite avslagna efter arbetsveckan, men det var kul att inte bara åka direkt hem. Jag är ju ute så j-a sällan, mycket dåligt.


Jag trodde att jag hade en tusenlapp kvar på kontot nu. Men när jag skulle handla med kortet på Åhléns idag så blev det "medges ej", mycket pinsamt. Så nu är jag fattig fram till fredag, då jag blir lite mindre fattig.

Saknar min röda tröja. Men den är i V-torp.

 


Usch, jag bara tänker för mycket.

Förresten så är jag upprörd över att jag inte fått något sms om min Lasse-box. Är helt säker på att den ligger därborta i tobaksaffären och väntar, men utan avi så...

Och datorn blir bara värre och värre. Hur normalt är det att det tar en kvart att starta internet?

Så nu fattar ni varför min status på fb är "bajs", tillvaron känns mest brun, kladdig och kväljningsframkallande at the moment.

Hmm, nu kan jag verkligen stryka "glad och positiv" som egenskaper i jobbansökningarna.

Kommentarer
Postat av: ida

har du tömt cache-minnet på datorn och rensat bland mappar, sidor och sånt?

Postat av: Linda

Öööuuhhhmm, hur gör man det? Jag har rensat lite grann iaf...

2009-09-20 @ 11:39:12
Postat av: ida

du går in på "verktyg" sedan "internet-alternativ" och sen tömmer du cookies och filer. se till att ställ att dina mappar, alltså de sidor du har i rullgardinen töms ofta. det ställer du in i "internet-alternativ". mer än så här jag inte...men det är nåt iaf!

2009-09-20 @ 17:11:10
URL: http://skolfux.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback