Det börjar närma sig

En månad till julafton, mysigt som bara den. Hoppas bara mina julönskningar slår in.

Igår var jag på en jobbintervju som i stort sett kändes rätt onödig, men å andra sidan så fick jag ju öva mig på att bli intervjuad så något positivt kom det ju iaf ur det hela.

Idag har vi suttit och kämpat med exarbetet hela dagen samt pratat en massa om annat, som vanligt. Men vi har klarat av en tredjedel av texten och än så länge är det två veckor kvar, så jag känner ingen panik ännu.

Häromdan bestämdes det att jag ska på ytterligare ett julbord, utöver det som redan är inbokat den 5:e december. Den här gången blir det Landets franska julmeny, alltså ingen julskinka så långt ögat kan nå. Ska bli spännande. ;)

Meny – Fransk Jul på Landet

Huîtres Fine de Claire — Ostron alt. gravad lax

Terrine de Foie Gras et sa confit d'oignons —
Ankleverterrine med lökmarmelad

Canard et chapon accompagnés d'endives et marrons —
Anka och tupp med endive och kastanjer

Noisettes en salade suivi de fromage —
Ost och sallad med nötter

Tarte Tatin avec crème Chantilly —
Tarte Tatin med vaniljgrädde

— Meny fem rätter 495 kr, matchande drycker 375 kr
 
Landet.nu



Imorrn blir det mer exarbete och lunch ute, sen kl 17.00 ska jag göra något jag längtat efter ett tag. Får se om man hinner kolla runt i några butiker oxå. Jag skulle behöva en klänning eller något liknande som jag ska kunna ha på julborden, julafton och kanske nyår. Lite trist med samma kanske, men så är det ju när man är fattig och det lär väl va olika människor med varje gång ändå. Gäller bara att jag hittar något, helst ska den ju va svinbillig oxå... Har fortfarande bonuscheckar på H&M men än så länge har jag inte hittat något jag gillar där förutom rosa raggsockor och ett par assnygga skinnhandskar som var äkta och kostade alldeles för mycket för min plånbok.

Kommentarer
Postat av: Linda

Grrr... Jag försökte redigera inlägget så att det skulle se lite snyggare ut, men blogg.se verkar ha smygstartat med sitt systemunderhåll för man kan knappt logga in. Bajs!

2009-11-24 @ 19:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback