14.17

Jag fortsätter ha en neggo-dag, kanske lika bra det så kan jag va glad och snäll hela nästa vecka. Får kanske ta och köpa en burk pepparkakor...

Ögonen är svullna och det regnar som vanligt ute. Den där solen igår var bara en påminnelse om vad vi kommer sakna de närmsta månaderna.

Min boendesituation är en aning förvirrande, och inte blev det bättre för någon vecka sedan när jag skulle fylla i civilstånd på ett jobbsökarformulär. Alternativen var GIFT, SAMBO eller SINGEL... Jag är definitivt inte gift, inte vad jag vet iaf, och jag är absolut inte singel. Men sambo? Jag har två byrålådor och ett par galgar i garderoben, är man sambo då? Fast jag kryssade såklart i sambo till slut, för det passade ju in mest. Men tänk om jag inte bott här, vad skulle jag kryssat i då? Så alla som är tillsammans med någon men inte bor ihop tillhör alltså något slags parallelt universum? Dumt formulär helt enkelt...

Nu ska jag sätta mig och skriva på examensarbetet, en sida hade jag tänk. Jomentjena... Eller så går jag ut i regnet och handlar först. Som vanligt hittar man alltid "roligare" saker att göra än att plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback