090528

Fy fan vad jag längtar till nästa vecka! Är helt slut i huvudet för att jag har kommit hem sent varenda kväll och kommer att göra det resten av veckan oxå. På söndag får jag väl pusta ut lite, men då borde jag verkligen tvätta och städa... Imorrn och på lördag väntar jobb. Bläää!

Vårruset igår var kul. Min första medalj någonsin! ;)  Men vi blev jättefå. Till slut var vi två personer som skulle dela på en och en halv picnickpåse. Fick med mig en massa mat hem. Och så fick jag en t-shirt som den andra tjejen hade vunnit men inte ville ha, hur snällt som helst.

Sitter och sorterar papper, sjukt tråkigt. Man klarar en stund, sen blir det jobbigt.

När jag slutar ska jag iväg och träffa klasskamraterna, på Snaps tror jag det var. Egentligen orkar jag inte, men man har ju inte setts på flera månader så man vill ju inte missa det. För sen lär vi inte ses förrän i augusti.

Fick ett telnr till nån målerifirma i Mörby C med 2 000 anställda. De var intresserade av mig som praktikant i höst. Mörby C... Blir en jäääla bit att åka... Hmmm, får flytta in hos Fredrik, höhö! Slippa stopp i avlopp och myror och grejer.

Idag har vi varit och ätit lunch på Riddersvik. Helt ok mat. Vi tackade av en tjej som varit vikarie här ganska länge. Tror inte att det blir något liknande när jag slutar, en fika på sin höjd kanske. Man har ju varit med om lite både och... På Prinsen glömde de bort vilken dag jag skulle sluta, när jag sa hejdå sista dagen så uppdagades missförståndet att chefskocken trodde att jag skulle vara kvar en vecka till. På Rica City Hotel sket dom fullständigt i att jag slutade. På Riddersvik (ja för jag har ju praktiserat där oxå) fick jag blommor, ljusstakar och 1 000 kr, men det var oxå den bästa och roligaste platsen av de tre, mest ansvar och mest beröm. Ica ska vi inte ens tala om, och där var jag ju till och med anställd! Det var iaf kul nu när vi tackade av den här tjejen att jag fick följa med trots att jag "bara" är praktikant plus att jag fick vara med och måla tavlan som hon fick, en tradition här på personalavdelningen. Det är något som jag verkligen uppskattat här, att man får vara med på allt. Men jag längtar efter ett riktigt jobb, en fast heltidsanställning, och lööön! Heltidslööön! ;P


Nähä, fortsätta sortera kanske? Grrr... Är iaf glad att rikskupongerna kom som de skulle och att allt stämde, jag skötte ju beställningen även denna månad. Fick några av mamma när hon hade fått sina. Kan va bra att ha ikväll. Fast än så länge är jag proppmätt efter lunchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback