Min skitiga fredag

Fan. Hela min lediga dag blev förstörd! Har inte hunnit med ett skit idag.

Det började imorse med att Tilda tyckte att jag skulle gå upp 07.30... Nej tack. Bråkade med henne och försökte somna om till och från. Lite senare när jag började vakna började det "bubbla" ute i badrummet. Till en början trodde jag att det berodde på vägarbetet längre bort, de stängde ju av vattnet tillfälligt för några dagar sen så nu tänkte jag att de kanske gjorde det igen men hade missat att informera om det.

Sen efter ett tag börjar jag misstänka att det är allvarligare än så eftersom vattnet i duschen inte vill rinna undan. Mamma säger att jag ska ringa jouren. Jag kollar så att det är ordentligt rensat i duschen, vilket det var, sen ringer jag. "De ringer upp alldeles strax" säger killen som tar emot samtalet,m 10.51. En och en halv timme senare ringer en annan kille. Han kom väl vid ettiden tror jag. Men han lyckades inte få bort stoppet så han ringer på några andra.

Vattnet stiger och sjunker lite vartefter folk i huset spolar vatten och spolar sina toaletter.  En av de andra killarna ringer och säger att de har lite jobb i stan först men att de ska komma sen. Då har det lugnat ner sig så jag är inte så orolig, mest sur för att hela dagen går åt till att vänta.

När klockan börjar närma sig halv fem börjar vattnet stiga och rinna ut i hallen. Då får jag lite smått panik och ringer och frågar när de har tänkt att komma. En liten stund senare är de äntligen här, och kan börja suga bort all skit (bokstavligt menat...) samt få bort stoppet, som satt långt långt bort så det tog en halv evighet. Skönt att mamma kom och höll mig sällskap i bajstraumat...




Jaha, snart läggdags då... Upp med tuppen imorrn. Hoppas folk inte bangar för en liten ev regnskur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback