Lista

Jag ansåg mig utmanad av Ida. Så här är den:

1. Hur gammal är du om fem år? 32, hemska tanke...

2. Vem var den sista du träffade? Mamma, lunchade med henne.
3. Hur lång är du? 1.69
4. Vilken var den senaste film du såg?
Never been kissed, igår kväll.
5. Vem ringde du senast? Annika

6. Ditt senaste sms och till vem? Till Fredrik, stod typ bara gomorron och puss och att jag hoppades att Metallicakonserten skulle bli av ikväll.                                                                 
7. Vad är helgens planer? Jag vet inte riktigt ännu, men Fredrik fyller ju 30 så jag hoppas ju att jag får va med på något roligt. ;)
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms är väldigt smidigt. Men när man messar fram och tillbaka massor med gånger i sträck så är det kanske smartare att ringa upp istället, om man orkar... Det dumma med sms är att man ibland kan tro att ens mobil gått sönder om man inte får något svar, hrm...
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? De gifte sig, skiljde sig, flyttade ihop igen och sen flyttade de isär.
10. När såg du senast din mamma? 5 min sen?
11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? 06.00
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja, lite här och där i lägenheten kan man hitta henne.

14. Vilken är din favoritplats? Ställen där jag inte är ensam.
15. Vilken plats föredrar du minst? Hemma ensam (bara skönt enstaka stunder, men jag ogillar min lägenhet), skrikiga miljöer.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vet inte om jag orkar tänka så långt.                
17. Vad skrämde dig som barn? Döden.
18. Vem fick dig att skratta senast? Tilda, knaskatt...
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Njae, ägde väl en eller två tror jag. Televinken ;) Men de är nog slängda nu.
20. Har du stationär eller bärbar dator? En bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Trosor                                                                  
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, men jag sover bara på en..

23. Hur många landskap har du bott i? Två tror jag, eller är det tre? Vet ju inte riktigt vart gränserna går där mellan södermanland och uppland. Men det är nog två gissar jag.
24. Har du någon gång spytt på någon? Bara som bebis i så fall.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ibland, är väl lite blyg av mig.
27. Vilken är din favoritglass? Choklad
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av lån, lägga handpenning på en ny bostad och resa.
29. Tycker du om kinamat? Japp
30. Tycker du om kaffe? Ja!
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe
32. Sover du på någon särskild sida? På mage, med armarna under kudden.
33. Kan du spela poker? Njae, har väl spelat några gånger men har ingen större koll.

34. Tycker du om att mysa? JAAAA!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, jag är nog det.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, min "svärmor"... och så finns det en på min praktikplats som också fyller samma dag.
37. Vill du ha barn? Ibland. Kan man beställa en som inte skriker?

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och turistspanska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när mamma och jag var med i en bilolycka.j
40. Föredrar du havet eller en pool? När vi var i Grekland i somras var det mycket roligare att bada i havet (förutom den dagen det blåste in en massa skräp...) för man flyter 1000 ggr bättre där än i poolen.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen, kläder, hud- och hårvård och liknande. Allt utom räkningar.

42. Äger du dyra smycken? Jag har precis upptäckt att mitt dyraste smycke är försvunnet. ;( Det var en guldring som jag fick av mamma och pappa när jag konfirmerade mig. Hittar den ingenstans.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Fläskfilé med linser och kikärter. Mamma hade tagit med matlåda till mig.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Lilo
46. Välj ett ärr på din kropp?
.........                                                                                               
47. Vad har du för ringsignal? Stockholm Calling, Sophia Somajo
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten?
Nä, jag hade en rosa kofta framme ett tag, men jag vet inte om den slängts. Allt annat har nog mamma gjort sig av med.          
49. Flirtar du mycket?
Nej, jag är sämst på sånt.
Vad hände med 50? Haha!
51. Kan du byta olja på bilen? Bil? Vad är det?.
52. Har du fått fortkörningsböter?  Va?
53. Vilken var den senaste bok du läste?
Tror att det var någon av Karin Alvtegens böcker, sjuuukt spännande!
54. Läser du dagstidningen? På nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nix
56. Dansar du i bilen? Vilken bil. Lyssnar på musik i t-banan iaf.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? En av stationerna som finns på tvn.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Noterade att friskvårdsfakturorna var inlagda.

59. När var du i kyrkan senast? Jaaa du... Det var nog i början av förra året när vi skulle lära känna varandra i klassen och hade fått en massa uppgifter. Då var vi inne i en kyrka på Söder för att leta efter lite info.
60. Vilka personer utmanar du: Alla som vill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback