POFF! och bröllop...

Hellu! Lite dåligt med updatering här, jag vet. Hade väl tänkt att blogga i fredags men jag gjorde det stora misstaget att försöka laga mat...

När jag hade kört in potatiskroketterna i ugnen och vred på spisknappen på den andra spisen för att sätta på plattan sa det POFF! och så slocknade hela lägenheten. Det blev helt kolsvart eftersom jag brukar dra för persiennerna på kvällarna för att slippa insyn. Så jag fick treva runt i lägenheten med händerna utsträckta framför mig, skitläskigt. Hittade mobilen och som tur är så finns det ju en lampa på den så jag kunde sedan leta fram värmeljus och tändare. Kollade proppskåpet (tänka sig!), tryckte upp den flärpen som åkt ner. Det hände ingenting och jag vågade inte röra något annat eftersom jag aldrig lärt mig hur sånt där funkar. Ringde jouren som sa att hon skulle kontakta någon. Tiden gick, jag drack lite vin, åt några halvfärdiga kroketter, och lyckades kolla på 20 minuter av Changeling på datorn innan batteriet tog slut. Sen slumrade jag till och vaknade av att elkillen ringde ca tre timmar efter mitt samtal till jouren. Jag fick order om att trycka upp jordfelsbrytarflärpen och trycka på nån blå knapp, men när inte det heller funkade så sa han att det var lika bra att han kom hit. Det visade sig att det inte var mitt fel (väldigt skönt) utan det är min spis som är trasig på grund av att fukt trängt ner bakom/i den. Så om jag sätter på den så blir det kortslutning... Klockan var strax efter 22 när han var klar. Det var min otroligt roliga fredagskväll.

Igår var det bröllopsfest! På dagen passade jag på att städa lite (blev ju inte så mycket sånt i fredags) och så gick jag en promenad till och från jobbet så att jag fick motion och lite shopping på samma gång.

Fredrik kom runt 16.30 och drygt en timme senare kom mamma och skjutsade oss bort till gården där festen skulle vara, ca 10-15 minuter härifrån. Det var kul att få gå på fest, inte ofta man går på bröllop lixom. Själva ceremonin fick vi se på film eftersom den skedde i Thailand för ett par veckor sedan. Brudparet, Fredriks kusin och hennes man, var jättesöta tillsammans. Det blev thailändsk buffé och alla gäster fick ätpinnar med sina namn på, jag var dock tacksam över att det fanns bestick till oss som aldrig övat in tekniken...

Som sig bör så fanns det såklart sånghäften vid varje plats. I detta fanns även bordsplaceringen med där det stod en kort rad om varje person. På mig stod det "Trevlig Hässelbybo. Särbo med Fredrik B." ;) Det var väl det de visste om mig, men det var kul.

Jag hade inte behövat oroa mig för min klänning, klädseln var väldigt blandad, från leggings och tunika till långklänning(?). Det var en rolig kväll med många skratt, speciellt när videon från brudgummens svensexa visades. ;D Haha!

 Den här hade jag på mig. Hoppas jag får chans att ha den igen snart. 'Cause I like! ;)

Å vet ni vad som hände igår!? Fredriks kusin Magnus frågade hur länge vi hade varit tillsammans, och Fredrik svarar "10 månader". kommer jag på att det var ju vår dag igår, haha! SKANDAL! Fast det är väl lite roligt att han har bättre koll än jag. Inte för att det är hela världen med dagar hit och dit, men det är en grej vi har helt enkelt.

Vi kom hem runt 02 inatt. Fredrik åkte strax före 08 imorse eftersom han spelar bandy varannan söndag och tydligen inte hade missat mer än ett enda tillfälle på 4 år... ;) Lite trist var det ju att sängen blev tom, men men. Själv har jag spenderat dagen med att sova och kolla klart på Changeling. Den var riktigt bra, även om jag inte gillar Angelina, hon är så kall på något sätt, men hon är ju en bra skådespelerska.

Imorrn ska jag träffa kronofogden... Ja alltså inte jag personligen, de ska komma och föreläsa för oss. Det är sådant som intresserar oss löneekonomer, hehe! Sen ska vi köra lite löner i datasalen oxå. Tror att jag är ledig på tisdag, yey!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jättefin combo Linda :D

2009-03-06 @ 15:24:43
Postat av: Linda

Tack, jag var supernöjd själv! ;) Fast champagne hade oxå varit ursnyggt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback