Långfredag?

"Det där är väl inget jobb!? Vända på papper och säga hmm..."
Ur Sunes jul

Ja, vänt på papper har jag gjort större delen av dagen. Tror jag gick igenom och granskade närmare 500 lönespecar, sa dock inte "hmm...", haha!

Personalchefen skämdes lite när jag kom på honom med att äta McDonalds-mat för tredje dagen i rad, det var lite kul. Men jag ska nog sluta pika honom nu, för jag är ju snäll egentligen.

Mamma skjutsade mig till jobbet, väldigt skönt. Jobba var dock inte lika skönt, helt ok iofs, men jag höll på att somna i kassan. Min gamla svenskalärare från gymnasiet såg helt förskräckt ut när hon såg mig. Hon tänkte nog "Stackars barn! Är hon kvar här än!?" Men jag lugnade henne och sa att det bara var extrajobb och att jag minsann pluggade och var duktig. "Ja, för man vill ju inte sitta på Ica hela livet", sa hon då. Nä, det vill man verkligen inte. Men många av mina arbetskamrater är supergulliga. "Hej Linda, vad fin du är i håret!" var det första jag fick höra när jag kom idag. ;)



Så ja, det har varit en lååång dag idag... Nä, nu e jag trött. Upp tidigt och jobba imorrn. Sen EN ledig dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback