Lista

Snodde en lista av Ida...

Lovar du att vara ärlig?
Ja


Du heter:
Linda


Smeknamn:
  ?


Låt som när du är ledsen sörjer till?
: Haha, oj! Här behövs en lååång lista. Har sjukt många depplåtar. Illa...


Beroende av:
 Kärlek, musik och vackra saker.


Vad tror folk om dig?:
Att jag är snäll, tyst, blyg, kanske lite tråkig, i runt 20-årsåldern...


Stämmer det?: Att jag är snäll, ja oftast. Men folk blir alltid förvånade de gånger då jag verkligen blir arg eller irriterad, för de tror inte att jag kan bli det. Tyst och blyg är jag ofta till en början bland folk jag inte känner, jag kollar av läget helt enkelt, sen kan jag babbla på hur mkt som helst. Jag kan nog ibland uppfattas som tråkig just för att jag inte alltid vågar vara så utåtriktad som jag skulle vilja vara. Önskar att jag kunde skita i mina begränsningar ibland. Jag vill så mkt, men det märks inte alltid. Och jag är 26 för fan!


Vad får du oftast komplimanger för?:
Att jag är söt, har fina ögon, vackert leende och är glad och trevlig.


Vad säger du för att imponera på någon?: 
Brukar inte ens försöka.


Hur imponerar man på dig?:
Man ligger under täcket i min säng när jag kommer hem från min Greklandsresa, haha! Man sviker inte.


Brukar du skratta för dig själv?:
Massor!


Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
"Puuuuussssss tycker om dig"


Var bor du?:
Här


Trivs du där?:
Mjaaee... På sommaren är det guld att ha nära till stranden. Men jag vill hellre bo på andra sidan stan, eller i stan.


Äger du några converse:
Ja, fast inte tygmodellen. Har ett par rosa sneakers som jag har som jobbskor.


Sprit, cider, vin eller öl:
Vin eller öl tack


Brukar du bli för full:
Det har väl hänt... Men oftast blir det ganska lagom.


Vad har du för mobiloperatör:
Tele2/Comviq, för de är väl samma? Eller?


Är du allergisk mot något:
Nix, så j-a gött!


Hur svarar du i mobilen:
  "Aaah, det är Linda?", eller bara "Hallå?"


Vem ringde du senast?:
Mamma


Vad sa den du senast pratade med i telefonen:
Att vi ska va hos min moster kl 17 på lördag, bl a.


Antal timmar sömn inatt:
  5 kanske? Har allvarliga sömnproblem. Och nu börjar sängen gå sönder också, ligger på en konstig knöl just nu, så jag ska försöka vända på sängen tillsvidare.


Sov du ensam:
Nej, Tilda ligger alltid i fotänden, och har jag tur har jag även pojkvännen bredvid mig.


Brukar du komma i tid:
 Japp


När mår du bra:
När allt går min väg, som i somras, då var jag äckligt lycklig. Är ju inte mycket värre nu, men har inte riktigt det där lyckoruset nu som jag hade då. Ge mig det tillbaka!


När blev du fotad senast:
 Tog några bilder själv igår.


Hur känner du dig nu:
Trött.


Vanligaste färg på dina kläder:
Svart tror jag

Vad tycker du om fötter:
Uäck! Jag har väldigt svårt för fötter.


Vad saknar du:
 Sol och värme, Fredrik, mina vänner, mer pengar på kontot...


Hade du en bra kväll igår:
Nja, fast slutet på den var bra.


Favoritdryck på morgonen:
 Kaffe! Som just nu är slut! Och lön på onsdag! ;(


Rakar du benen:
 Ja, trivs bäst med lena ben.


När brukar du oftast gå och lägga dig:
Vid 22-23 tiden om jag ska till jobb eller skola, annars kan det bli senare.


Är du blyg?
: Till en början med okända människor.


Sysslar du med någon idrott:
Nej


Vill du hellre ha mail än brev:
Det beror på vad det är för slags brev. Riktiga brev hade varit kul att få ibland.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jag vet faktiskt inte


Har du spytt offentligt:
Nix


Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag:
  Stå och kissa!? Haha!


Är du nöjd med ditt liv:
Mja, kan väl bli en aning frustrerad ibland, men det blir ju vad jag själv gör det till. Kan dock störa mig på att jag slösat bort tid på vissa människor. Men allt man gör lär man sig något av.


Är du bortskämd:
Jag vill ju säga nej, men mamma och mormor skämmer bort mig ganska duktigt.


Vad är det värsta du vet?:
 Otrohet, falskhet, orättvisor och lögner


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka?:
Ingen aning... Kan nog vara allt från ett par hundra till ett par tusen beroende på när i månaden det är osv.


Vilken kändis tycker du är en bra förebild?:
 Jag vet inte riktigt, jag kan bli jätteglad ibland när vissa kvinnliga kändisar står emot bilden av hur de ska vara. Men sen efter några veckor så blir de alltid så att de viker sig för medias tryck iaf, och då blir jag bara besviken.


Vad längtar du till?:
Lördag då jag får träffa min familj, sommaren-sol och bad! Och så längtar jag självklart till examen och förhoppningsvis ett heltidsjobb.


Har du bra vänner och äkta vänskap?:
Ja, försöker hålla hårt i de vänner jag har, älskar dem väldigt mycket.


Vad använder du för shampoo?:
 Silvershampo från Wella och nu har jag beställt hem ett shampo från Matrix som är för blekt hår men som inte ger pigment, ska växla lite mellan dem.


Vad är det finaste du fått?:
 Viktor (mitt marsvin som jag fick när jag var 10), och fina ord


En speciell dag du minns:
 Åh, jag som kommer ihåg nästan allt! (Tina brukar iaf säga det...)


Hur gammal är du:
26, snart 27


Tycker du om någon just nu:
Ja


Du samlar på:
Ingenting


Gröna eller röda äppeln:
Röda


Vem ringer du när du är arg/ledsen:
 Mamma, eller ingen om jag är riktigt ledsen för då håller ändå inte rösten i telefon...


Gillar du golf:
Golf är ingen sport! Blä!


Vilken tid gick du upp idag:
06.00... Gillar att ha gott om tid på mornarna


Har du sovit i din egna säng inatt:
Ja


Har du strumpor på dig nu:
Ja, grå


Är det okej att gråta:
Ja


När grät du senast:
 Var nog häromdan när jag såg något fint, romantiskt, roligt eller gulligt på tv. Jag kan börja gråta av riktigt konstiga anledningar...


Vad skulle du göra om du vann en miljon:
Betala csn, resa och spara.


Bär du glasögon eller linser:
Glasögon om jag ska sitta framför datorn eller tv en längre stund.


Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder:
Nej


När går du upp ur sängen en helgmorgon:
Så himla olika


Har du piercing:
Hål i öronen.


Vill du gifta dig:
Det vore kul, men vi får väl se.


Vill du ha barn:
Ibland ja, ibland nej.


Solar du ofta:
Det händer, men mest på sommaren i den riktiga solen.


Är du bra på att laga mat:
Jag tyckte det förr, men det känns som att jag tappat en del med det här j-a skitköket.


Är du flygrädd:
Nej.


Hur vig är du:
Litegrann iaf, dock ingen spagat eller split eller såna galna grejer.


Är du musikalisk?:
Njä, men jag är bra på att känna igen låtar och lära mig texter osv.


Vad dricker du helst när du är törstig:
Vatten


Vilken är din favoritglass:
  Choklad, gärna med grejer som kola, nötter eller chokladbitar i.


Tror du på ett liv efter döden:
Nä, fast ibland kan man ju börja undra.


Tycker du om sushi:
Nja, har väl inte riktigt lärt mig det där än.


Vad äter du helst när du ser på film:
Godis


Bor dina föräldrar tillsammans:
Nej


Har du tandläkarskräck:
Jaaaa! Ska till tandis på torsdag... Hujeda mig!


Är du morgon- eller kvällsmänniska:
Är nog lite mittimellan


Vilken ögonfärg har du:
Blågrå


Har du någon gång gråtit dej till sömns:
Ja usch ja.

Biter du på naglarna:
Nej


Röker du:
Nope


Hur ofta tränar/motionerar du:
 2-3 ggr i veckan, men det händer att det blir 1 eller 4 ibland.


Senaste låt du hörde:
Tror det var de där Star Pilots, heter de så?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback