Tic

Hittade ytterligare en fästing på Tilda för en stund sedan, vi hittade ju en i söndags som inte hade satt sig fast ännu. Den här dock, satt fast som bara den. Jag fick lite smått panik för de är ju sååå äckliga. Den hade satt sig på hennes nos, precis vid morrhåren, förmodligen för att det är lite glesare päls där än på resten av henne. Försökte en lång stund med pincett men var rädd att klämma sönder den, även fast jag har för mig att de är jävligt tåliga. Sen skulle jag försöka med fingrarna för det sa en på jobbet idag att hon brukade göra. Men jag var ju tvungen att ha papper emellan för att jag inte gillar småkryp så jag såg ju inte vad jag gjorde. Sen försökte jag med pincetten igen, mer våldsamt, och med ett ryck så var den äckliga lilla jäveln lös, och hel. Duktigt av mig tycker jag.

 Så j-a vidrig. Tildas var dock inte så här stor, då hade jag varit död nu, for shure. Fast jag kommer ihåg när jag var liten och Malin och jag hittade urfeta fästingar på golvet om trillat av deras hund Pajaz. Vi grillade dem på spisplattorna... Hua...

Just nu känns det som att det kryper över hela kroppen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback