Paperwork

Känns som att de här tre arbetsdagarna kommer att gå ganska långsamt med tanke på hur lite vettigt jag har att göra. Blir nog mest papperssortering för min del, inte särskilt kul. Just nu sitter jag och sorterar in förra månadens lönespecar i pärmar. Pärmar som redan i princip är fulla så att jag kommer behöva strukturera om alltihopa och utöka med minst en pärm... Vilka utmaningar va!? ;P

Men nu är det lunch, och jag måste ut och handla. Blir väl en pastasallad från det lilla Italienska caféet som vanligt. Börjar ju nästan bli pinsamt nu för jag är ju där varenda j-a dag... Men deras chevresallad är ju sååå god!

Förresten har mitt är i pannan, från cykelolyckan 2007, precis som förra året dykt upp igen och blivit rött. Jag är tydligen extra solkänslig där. Tunn hud sa Fredriks mamma. Frågan är om detta är något man bör ta upp med försökringsbolaget? För det är ju inte särskilt snygg. Men räknas det som ett ärr om det bara framträder en kort period per år? Får jag helt enkelt skylla mig själv som inte är förutseende och smetar på spf 45 på just det området då solen börjar skina? Någon som vet? Tänkte fråga Folksam men de hade inga mailadresser, bara telefonnr, och man vill ju inte ringa och låta dum... höhö!

Kommentarer
Postat av: Ida

Missprydande ärr kan man väl alltid anmäla? Min erfarenhet av detta är att man kan tidigast änmäla sitt ärr 6 månader efter olyckan. Man tar kort, skriver hur dåligt psykist man mår(!) och skickar in till Försäkringsbolaget. Sen att just ditt ärr bara syns på sommaren vet väl inte dom? Se till att ta kort på ärret nu när det är som fulast.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback