Bröllopstårta

Hmm... Kvällen bara försvann. Så kan det gå när man fastnar framför datorn. Har suttit och kollat efter tänkbara hotell i Prag i oktober. Vi måste tydligen boka rätt snart, iaf resan, innan biljetterna tar slut eller blir dyrare.

Idag har jag varit ledig, så himla skönt. Hade lite sovmorgon med Fredrik i hans föräldrars hus i Sätra. Har ju sovit där nu när han har varit kattvakt åt sin mosters katter.

Efter att ha gått och satt mig själv(!) på ett fik och letat runt efter en hudfärgad bh (hur j-a svårt ska det vara?) mötte jag upp mamma. Vi tog oss till Tjärhovsplan och Chokladfabriken där vi smakade på fem sorters tårtor. Vi var rörande överens om att mjölkchokladmousse med limeinteriör på tunn kokosbotten var den som skulle passa allra bäst. Tårtan kommer se ut ungefär såhär (fast "bara" tre våningar):

Bild lånad från
chokladfabriken.com

Var inne på FACE idag oxå, ska ringa dit imorrn och kanske boka in en sminkning om de har tid. Kan vara skönt att slippa sminka själv och så brukar det hålla mycket bättre när man fått det gjort sådär. Är det varmt så vill man ju inte att allt bara rinner bort.

Nästa helg blir det landet, lycka. Hoppas att det är sol då, jag vill bli bruuun! Fredrik har mer färg än mig just nu, det är mycket illa...

Imorrn ska jag till frisören, yey! Fast mitt hår är så slitet så att hon kommer vilja raka av det... Men men, jag ska försöka övertala henne att klippa så lite som möjligt och ta bort min utväxt som har sett väldigt mörk ut de senaste dagarna.

Sen blir det jobb. Sista helgen på ICA, fy fan vad gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback