25 juli

Tror inte jag berättade om den hemska frisören på Toni&Guy... En receptionist ringde i onsdags och sa att frisören hade kommit på att min frisyr skulle ta dubbelt så lång tid som avtalat och de då oxå ville ha dubbelt betalt... dvs drygt 1300 kr för en j-a uppsättning! Det skumma är att de nu ville att jag skulle komma 9.45 istället för 10.45, men i förra veckan så var det omöjligt, så den kunden som var innan mig måste ha ringt och avbokat. Lite ironiskt att jag valde Toni&Guy från början eftersom jag trodde att de var seriösa, men icke... Hursomhelst så avbokade jag min tid där.

Så onsdag kväll och halva torsdagen hade jag råångest över vad jag skulle göra med mitt hår. Men när vi var i stan på torsdagen kom Fredrik på att hans kompis flickvän är frisör, så han kollade om hon kunde hjälpa mig, och det kunde hon! Så igår morse var jag vid Östermalmstorg kl 10 och fick en superfin uppsättning för 500 spänn. Så hon var verkligen en ängel som kunde ställa upp.

När jag var klar där åkte jag till Slussen. Fick gå runt en stund eftersom jag var en halvtimma för tidig, men sen var det dags för smink! Kändes ju superlyxigt att slippa göra sånt där själv, även fast jag tycker att det är kul med smink. Tyckte jag blev riktigt snygg faktiskt. Sen skuttade(?) jag glad i hågen ner till båten där Madde stod och svor över skitiga glas och bestick. Jag hjälpte till att putsa lite men jag var nog rätt värdelös på det. Antar att mina putskunskaper från gymnasietiden gått till spillo...

Sen kom Fredrik och vi satte upp lite ballonger och la ut bordsplaceringen innan det var dags för mig att byta om. Hann precis klart innan de första gästerna kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback