Huskur

Det gick bättre än väntat idag. Brukar oftast vara nära döden när jag åker t-bana om jag är riktigt förkyld. Skoldagen blev dock längre än väntat, men nu slipper jag åka in imorrn.

Hade ett litet rep med läraren idag. Hon sa: "Linda! Nu åker du hem och så värmer du lite vatten och pressar i två apelsiner och en citron. Sen har du i lite socker oxå så att det går ut i blodet på en gång. Du kan ha i lite vitlök oxå så blir det ännu effektivare."

Sagt och gjort. När jag kom hem värmde jag vatten och pressade i apelsin och citron och slängde i lite socker. Det blev jättegott, som varm lemonad! ;) Drack nästan ett helt glas, men sen var det ändå massor kvar. Så jag stod och sneglade på vitlöken... skulle jag verkligen förstöra lemonadblandningen? Till slut hackade jag den ( för jag har ingen press...), det blev väldigt grova bitar ( för jag orkade inte och jag är inte så bra på att hacka vitlök som min pojkvän... han har bättre knivar. Ja Linda, det är säääkert därför ... haha)... Iaf... Jag började dricka med satte ju såklart bitarna i halsen eftersom jag försökte svälja dem hela... Då gav jag upp och tog en sked och tänkte att jag får väl tugga då... Shit vad starkt det var! Fick varva med en banan (det funkar faktiskt!) som lyckligtvis låg tillgänglig. Sen skulle man tydligen gå och lägga sig, men jag blev ju helt speedad av sockret och vitaminerna (vi låtsas att det var det) så jag var tvungen att gå en promenad... Inte så bra när man är sjuk kanske, men men...


Kollade dock på Vänner innan jag gick ut. Haha, det var sååå kul! Monika var förkyld och ville ha sex med Chandler, men han ville ju inte för förkylda människor är väldigt osexiga. Hahahaha! Jag känner mig sjukt osnygg för tillfället, vet inte hur många gånger de senaste dagarna som jag varit oändligt tacksam över att Fredrik inte varit här, trots att jag saknar honom hur mycket som helst. Hoppas på att inte vara lika snorig och vitlöksdoftande om några dagar...


Imorrn är jag "ledig". Vi såg till att lämna in rapporten idag. Hoppas bara att vi inte missat något. Jag slår vad om att Mia kommer komma på något fel innan onsdag, haha. Nu är det för sent anyway! Så imorrn ska jag koncentrera mig på att bli frisk, plugga in det jag ska säga på redovisningen på onsdag morgon samt tvätta! Jag hade en brun och en grå strumpa på mig idag, så illa är det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback