Mässa


Det var en bra dag igår, bortsett från en liten incident...


Först var jag på gymmet nån timma. Sen åkte jag hem och gjorde mig iordning. Mötte upp mamma vid Slussen 14.30. Vi gick till båten Borgila (tror jag den heter) på Söder Mälarstrand och kollade läget. Den var jättefin och hade ett bra läge med fantastisk utsikt, så den är bokad till mammas bröllop.


Efter båtbesöket blev det macka och vin på NK. Lena mötte upp oss där innan vi begav oss till Grand. När vi står och ska hänga av oss hör jag en röst jag känner igen. Jag tittar upp och ser att Bettan jobbar i garderoben! Jag blir arg vill bara komma därifrån så jag börjar gå. "Hallå! Ska du inte ha din bricka!?" Fan... Jag tar brickan och går snabbt iväg. Mamma och Lena undrar vad sjutton jag håller på med, haha. Usch ja. Lite överdramatiskt kanske, men jag tål inte människan.


Mässan var trevlig, mycket fina grejer, och goda! ;) Vi fick bl a provsmaka choklad, sushi och mousserande rosé. Var lite roligt när killen från Bröllopsmagasinet pratade med mig, han trodde nog att jag skulle gifta mig. Och vem ville inte det efter modevisningen med alla vackra klänningar!? Vissa var hur fina som helst. Fast när tjejerna visade underkläder så suckade jag och sa till mamma "Jaha... Det är bara att pallra sig till gymmet imorrn också..." Så jag får väl göra det sen...


   

Efter mässan åkte Lena hem och mamma och jag gick och åt middag innan vi också begav oss. Från Thorildsplan till Hässelby Gård fick jag sitta med en gubbe som troligtvis bott i min farfars gamla askkopp... Han fullkomligt stank! Jag var dock för trött för att flytta på mig, så det var bara att hålla andan.


Halv fem imorse började det låta konstigt om dörren och in ramlade en karl. ;D Gissa om jag blev glad. Men nu har han åkt till jobbet. Själv tänkte jag tvätta lite, träna och kanske plugga lite. På en lördag... tragiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback