18 februari

Jag är trött. (Idag igen? Tänka sig!) Men jag är inte sjuk, jag bara sover dåligt och vid lite fel tillfällen. Man ska tydligen inte sova när man kommit hem från skolan... Idag fick jag inte ens det för jag fick order av min lärare att jaga praktikplats-tanten för att se om jag ens har någon praktikplats. Kändes bara lite knäppt att jaga när vi pratade så sent som igår och hon sa att hon skulle ringa efter ett möte idag. Så hur dum kände inte jag mig när jag ringde lixom... Men men... Mötet pågår typ nu, så om nån timme eller två borde jag få besked. Dear freakin' God, ge mig en praktikplats, för jag orkar inte ha ångest över det de två och en halv sista veckorna i skolan!

Igår hjälpte jag Fredrik att packa upp och sånt i hans nya (jättefina!) lägenhet. Vi var även på Ikea med hans föräldrar och jag fick till och med tillfälle att prata lite med Sara. ;)

Efter två timmar på Ikea var vi tillbaka igen. Det var ganska kul när man hörde en massa svordomar från sovrummet när Fredrik och hans pappa skruvade ihop en byrå: "Jävlars helvete! Amen va fan! Vad gööör du!? Asså nu fattas det ju grejer här ju!! Nähä, dääär var den..." och så vidare... Precis som det ska vara när man monterar Ikea-möbler. ;) Som när Amazing race var i Sverige och de tävlande skulle montera möbler på Ikea så fort som möjligt, det gick inte så bra...

När det mesta äntligen var på plats, till och med soffan som budkillarna knappt fick in, och alla hade åkt hem så satte vi oss framför tvn och kollade på en animerad film som var riktigt rolig. 

Nu verkar Tilda ha hittat något intressant... jag ber återigen till Gud och hoppas att det verkligen inte är en spindel...


Det var en nyckelpiga! ;)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vi har också fått lgh nu.. Äntligen!!

Så nästa helg är det tack & hej till Hässelby :D

2009-02-18 @ 17:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback