Slut på semestern

Efter en trög start på semesterveckan blev det iaf ett bra slut på den, det enda dåliga var väl just att den tog slut... Imorrn är det back to school. Men som det ser ut just nu är det bara lektioner imorrn (9.30-16.00) och på onsdag (13.00-16.00). Ska väl ses lite i gruppen oxå, men jag tror inte att det blir varje dag, hoppas inte det iaf.

I torsdags mötte jag upp mammas jobbarkompis och åkte med henne till Danderyd där vi letade upp mamma och fikade lite med henne. (Mamma har fått komma hem nu.) Efter det åkte jag hem till Fredrik. När vi började bli hungriga åkte vi till en uteservering vid Kransen och åt lite mat och drack lite öl. Sen tog vi en sväng in till Slussen oxå för några öl till. Magnus och Lila kom förbi de oxå en sväng. På vägen hem på t-banan hade Fredrik och jag en väldigt rolig diskussion om kroppshår, vilket fick folk runt omkring oss att titta lite konstigt på oss, haha.

På fredag morgon åkte Fredrik till jobbet medan jag somnade om och sov ett par timmar till. Sen åkte jag in till stan och fick min tumnagel reparerad av Annika. Agerade alkoholkurir och sprang till systembolaget och köpte öl till Fredrik som jag sedan levererade till honom på jobbet. Rusade till t-banan och åkte hem. Duschade och gjorde mig iordning och åkte tillbaka till stan. In på systemet igen (alkoholist? javisst!). Sen gick jag bort till Fredriks jobb där jag hängde i baren, drack rosé och åt toast skagen. Very nice, borde bli mitt nya fredagsnöje... När Fredrik slutat åkte vi till Kungsholmen där det var "boulefest", eller det var iaf vad vi trodde. Det visade sig att vi bara var fyra pers. Men det var riktigt kul ändå. Fast vi kom nog fram till att jag suger på boule. Det blev lite McDonalds innan vi styrde benen mot vårt hotellrum som vi bokat tidigare på kvällen. Värsta mysigt! Dock var det typ 100 grader varmt och extremt högljutt eftersom vi hade fönster ut mot gatan. Kan inte folk tala i normal samtalston kl 05.30 på morgonen? Men jag gör det gärna igen ändå! Och hotellfrukost är alltid nice! ;)







Efter lördagens hotellfrukost åkte jag hem och väntade på Sara. När hon kom gick vi ner till stranden där vi låg i fem timmar, mycket skönt. Fast jag hade lite ont i huvudet efter all rosé från kvällen innan... På kvällen köpte vi sallad och åkte in till Rålis och åt middag och drack ännu mer rosé. Sen åkte jag hem till Fredrik och var så trött och tråkig att jag gick och la mig väldigt snabbt. Vi försökte titta på The Haunting in Connecticut men den var ju så läskig att det inte gick så då gav jag upp...

Idag har vi varit hos Fredriks moster och gosat med en hundvalp och små söta kattungar. ;) En av mina favoritsysselsättningar...


Jaja, men imorrn är det alltså skola igen. Suck... Fast på lördag är det ju fest och så håller vi tummarna för att vi ska få följa med till Grönan på söndag, hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback