090817

Äntligen har jag fått bekräftat att csn-papprena kommit fram. Nu väntar jag bara på beslut och sen ska jag lämna studieförsäkran innan pengarna kommer. Hoppas det går någorlunda smidigt. Som tur är så är det många studenter som inte börjar förrän nästa vecka, så de kanske inte är helt överbelastade på csn ännu. Skulle ju helst se att de pengarna kom före lönen, men det lär ju knappast hända. Hade dock varit bra om jag kunde lämna studieförsäkran på onsdag, för sen är det inte skola förrän på måndag. På högskolan kan man göra sånt där via nätet, men inte på KY...

Förresten kollade jag på csn hur mycket jag var skyldig, det var inte så kul... dessutom ska jag betala runt 100 000 kr bara i ränta! Helt sjukt ju. När det blir aktuellt sen så ska jag kolla om det inte är bättre att typ ta lite extra i bolån när man köper lägenhet (om man kan såklart...) och se till att bli av med csn helt och hållet. Jag är inte så bra på sånt där, men det känns som att det borde finnas bättre möjligheter.

Mötte upp min examensarbetsgrupp imorse, sen satt vi på Tullys i ett antal timmar och pratade om allt möjligt som inte hade med ex-arbetet att göra, haha. Jaja, det blir nog bra det där så småningom.


Nu har jag bara skola på onsdag, sen är det långhelg igen. Så himla skönt att det blev en del ledigt när semestern i princip uteblev. Imorrn ska jag till Annika och fylla på naglarna, de ser inte särskilt fina ut för tillfället... På eftermiddagen ska jag möta upp Jossan i V-by för en fika. På torsdag blir det nog lugnt. Ska se till att plugga trafiktillstånd, det kommer ju ett prov så småningom... Sen på fredag drar vi till landet, ska bli skoj! Det blir nog sena kvällar. Jag fick ett mess imorse 06.15 (när jag var på väg upp) där det stod "Puss och godnatt" haha. Min pojkvän var på personalfest igår, kanske tur att han har semester nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback