090806

Idag är det 64 år sedan USA släppte en atombomb över den japanska staden Hiroshima. Om tre dagar är det 64 år sedan de gjorde samma sak mot en annan japansk stad, Nagasaki. Jag såg ju en dokumentär om det där tidigare i år och det var verkligen hemskt. Hoppas att man aldrig behöver uppleva något liknande. Dock verkar tydligen en stor del av USA:s befolkning tycka att man gjorde rätt som släppte bomberna... antar att det är "lättare" med krig när själva kriget inte sker på hemmafronten, om ni förstår vad jag menar.

Är jag fånig som blir lite orolig när en klasskompis befinner sig i Mexico nu precis innan skolstart. Det är ju där som svininfluensan varit som värst lixom. Och tjejerna i min klass är ju kända för att gå till skolan i alla lägen, även med kräksjukan... Visst att man ska ha hög arbetsmoral, men det finns väl för f-n gränser? Jaja, jag tror att jag har blivit lite uppskrämd av personaltanterna på SB som ställt flaskor med alkogel överallt! Haha! Jag är inte rädd för själva influensan, men man har ju lite roliga saker inplanerade som man inte gärna vill missa på grund av feber och sånt.

På tal om feber så ska jag snart åka till Danderyd och hälsa på mamma. Hon ligger fortfarande kvar där. Sen ska jag in till stan och möta upp Fredrik. Det blir nog en lugn kväll med lite god mat och nån film, trots det fina vädret. ;)

Imorrn ska jag till Visage, där Annika ska fixa till min pajade nagel, och buffa och glossa de andra. Sen på kvällen möter jag upp Linda för lite vin. Är det sol på lördag blir det förhoppningsvis stranden med Sara.

Halva natten har Tilda legat utsträckt bredvid mig i sängen. Hon brukar inte ligga där och hon låg så stilla att jag var tvungen att kolla att hon andades flera gånger. Vaddå hönsmamma!? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback