090414

Så var långhelgen slut och man var tillbaka i verkligheten igen. Men hey, det var rätt ok idag. Dock fick jag svår ångest när jag först vaknade kl 05.00 (efter att ha lagt mig på Fredriks soffa vid 03.00... det var varmt och någon var lite snuvig och snarkade en del...) och såg att jag hade ca 1 timma och 20 min kvar att sova, sen blundar jag (i vad som känns som max 2 min) och kort därefter börjar Fredriks alarm vråla innifrån sovrummet. "Men va fan håller han på med?" tänker jag. "Varför ligger han och spelar musik klockan 05 på morgonen...?" Sneglar lite på klockan och ser att den faktiskt är 06.20... Jag lyckades alltså blunda bort 1 timma och 20 minuter på 2 minuter. Bravo Linda!

Det var mysigt igår. Jag fick jättegod mat och Fredrik fick sin 30 års present lååångt i förskott... Han åker ju till Prag på söndag och jag tyckte att han behövde en kamera. Min duger ju ändå inte att låna eftersom den är ROSA! Så han fick en likadan, fast svart. Även om Sara tyckte att jag skulle köpt en rosa åt honom, "bara för att", haha! Han blev iaf väldigt glad och tog en massa fula bilder på mig, plus några fina. Sen sa jag att han inte fick fota på strippklubbarna i Prag osv...

"Vaddå så det är DÄRFÖR jag fick den? För att du ska ha bildbevis från resan!?"

"Eeeehh... Ööööuuuhhhmm..." Linda skrattar nervöst... 

Haha, nä usch. Så illa är det inte, det var bara på skoj. Privatdetektiveriet la jag ner för snart 1,5 år sen. Man gör bara illa sig själv med sånt, det tär som inget annat. Jag har helt enkelt varit tvungen att låta mig lita på folk igen, och jag har väl mina svackor men än så länge har det gått långt över förväntan, jag trodde ju att jag var skadad för livet. Men att bli sviken igen, bara för att någon inte kan vara ärlig, ujujuj...   

Vi kollade på film igår oxå (ovanligt va!?), Twilight. Den var väldigt bra, och vacker, och romantisk! ;D Såg Yesman oxå, den var rolig, helt ok filmkväll med andra ord. Vi hade ju tänkt att gå på bio, men det är ju så himla skönt att slippa åka hem efteråt.

Jag sa det där om Skansen till Fredrik, att jag vill ha en heldag i födelsedagspresent. Då trodde han att det innebar att man ska hänga på låset när de öppnar och att man måste stanna där tills de stänger, just för att jag kallade det heldag... var väl kanske inte riktigt så jag menade. Snarare att man går runt där en sväng, sen kanske åker eller promenerar tillbaka till stan och äter middag någonstans. En mysig dag helt enkelt, gärna med sol. Jag känner ett starkt behov av sånt nu. Känns som att jag aldrig gör något, att jag mest är trött hela tiden.

Imorrn är det möte på min praktikplats, I like. Alltid trevligt med sånt som bryter av. Idag har jag i stort sett bara suttit och tittat på när min handledare arbetat, men å andra sidan har jag känt mig så himla trött att jag flera gånger tänkt att det nog bara är tur att hon inte låter mig sitta framför datorn för jag skulle inte ha koll på vad jag gör.

Fick info-mail om go-karten idag, med ett filmklipp... det såg läskigt ut... Men det verkar ju samtidigt så j-a kul! Får väl se om jag lyckas pressa bort rädslan. Hoppas att grupptrycket blir så stort att jag helt enkelt tvingas delta. För de gånger jag gjort sånt jag inte vågat (iaf de gånger de gått bra... och kanske även nån gång då det gått mindre bra...) så har jag varit så j-a stolt över mig själv, just för att jag vågat.


Min påsk var bra förresten, speciellt påskaftonen med den här lilla gullungen. Hon kan va en riktig retsticka, men det märks att det är med kärlek. "Akta så att du inte får en stöt... Snart kommer det en..." säger hon med världens mest pillimariska röst och gör sig beredd att köra in pekfingret i min arm. Haha! Men när jag skulle gå hem sträckte hon genast ut armarna, trots att hon var jättetrött, och skulle ha en kram. Hon brukar inte göra så, hon brukar mest vara blyg, så det värmde. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback