Plugg och The Hills

Gomorron! Har varit "vaken" en stund och försökt banka in lite mer ekonomi-kunskaper i min skalle. Känns som att min hjärna har förvandlats till en seg massa, så jag kan väl inte påstå att det har gått så jättebra... Dock har jag nu under morgonen insett att det inte alls var så svårt att räkna ut hur vinsten ska fördelas mellan ägarna i ett handelsbolag. Gäller bara att komma ihåg att ta referensräntan + 2... Bra där, kanske får något rätt på provet iaf.

Har även lyckats hinna med att kolla på det senaste avsnittet av
The Hills. Ujujuj, det var väääldigt mycket drama, as usuall. ;) Nya One Tree Hill-avsnittet får nog vänta till jag kommer hem...

Idag gäller det att komma i god tid till skolan. En av våra nya lärare gillar inte att man kommer sent. Jag brukar iofs komma i tid, men nu vill man nästan ta en tidigare t-bana... haha Hoppas bara att tjejen som kom sent förra gången inte gör det idag oxå, då blir det väl ett himla liv. Hon kommer typ alltid sent och det lär ju reta upp den här tanten ordentligt.

Var på gymmet igår kväll. Det är nästan lättast att komma iväg om jag tar 20.18-tåget och tränar strax före stängning. Fast det kan bli lite svårt att sova efter det. Men igår gick det bra, nästan för bra. Hade ju tänkt plugga ett tag men var för trött. Jaja, går det illa på tentan så är det ju bara att göra om den. Det värsta som kan hända är att min stolthet blir sårad, för det skulle den bli om jag inte blev godkänd. Fråga mamma, haha! Jag kommer ihåg en gång när jag skulle ha biologiprov i högstadiet och att jag satt på golvet i mitt rum och läste och grinade för att jag kände sån press (från mig själv). När mamma upptäckte det så sa hon åt mig att lägga ifrån mig boken och komma och kolla på tv istället. En annan gång började jag gråta under själva provet (biologi eller kemi) för att tiden var ute och jag ville skriva mer och mer och mer... Nu har jag väl sänkt min ribba en aning, men godkänd vill man ju absolut bli. Förresten så är jag en av dem som inte har läst företagsekonomi B, som man egentligen skulle ha gjort för att ens få gå utbildningen, så jag tycker jag är rätt så duktig ändå. ;)

Nä, får väl ta och se till att plocka ihop alla nödvändiga papper och böcker och kolla igenom lite grejer innan jag gör mig iordning. Efter skolan blir det möte med en PT på Sats, dock bara 20 min samtal denna gång, men jag ska kanske passa på att träna före eller efter, får se.

Kommentarer
Postat av: Sara

Du e duktig! puss på dig!

2008-09-30 @ 08:26:34
Postat av: Annika

Önskar att jag var lite mer som du. Fast som tur är fastnar allt lätt och sitter åt minstone till dagen efter provet! ;)

2008-09-30 @ 08:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback