En förhandstitt hos H&M...

Kollar på Kalla Fakta. Det handlar om branden på Backaplan i Göteborg för 10 år sedan. Branden där 63 ungdomar dog. Jag kommer ihåg att man såg det på tv och att man tog väldigt illa vid sig eftersom det handlade om folk i ens egen ålder. Usch, det verkar finnas väldigt mycket skuldkänslor hos dem som överlevde, än idag.


Bild lånad från aftonbladet.se

Måste ju rapportera från H&M oxå. Jag kom dit, med många andra. Tror att det bara var tjejer/kvinnor, men jag tyckte jag såg nån enstaka man. Vi fick sätta oss ned vid flera bord, sen fick vi varsin penna, ett formulär och en katalog. Sen fick vi bläddra igenom katalogen och skriva ned vilka saker vi hade kunnat tänka oss att beställa utifrån vår egen ekonomi.

Jag måste erkänna att jag blev rätt besviken på kollektionen. Det handlade alltså om heminredning, i form av textil som t ex kuddfodral, bäddset, handdukar, mattor etc. Det var väldigt mycket som gick i marint, vilket inte alls är min stil. Ok om jag hade haft en sommarstuga vid vatten, då hade jag kanske kunnat tänka mig att ha det där, men absolut inte i mitt nuvarande hem. Det var inte mycket som kändes som min stil, dessutom hade jag velat se ett par varuprover, känna på kvalitén osv. Jaja, jag skrapade dock ihop varor för 901,50 kr... tror jag det var... Något som var bra var att det var relativt låga priser.

Det hela tog väl ca 20 minuter och som tack för "besväret" fick jag ett presentkort på 400 kr direkt i handen. Tack tack! ;) Kollektionen kommer att släppas någon gång kring årsskiftet. Den kommer dock bara gå att beställa, och alltså inte finnas ute i butikerna. Men håll utkik!

Sprang runt i H&M-butiker ett tag efteråt och försökte shoppa upp presentkortet. Till slut gav jag upp. Letade även efter en annan grej men jag fick ge upp det oxå till slut, får leta vidare imorrn eller på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback