Kväll

Hur var det nu igen? Minst intresserad vinner? Och jag har fortfarande inte fattat...

Mår illa. Borde äta något nu efter träningen... Kanske ska hälla i mig lite yoghurt. Det blev iaf 65 minuter på "sirapsmaskinen", det känns som att man springer i sirap eller något annat trögflytande, sjukt jobbigt. Förra gången körde jag bara 20 minuter på den innan jag bytte tillbaka till crosstrainern. Även denna gång var alla crosstrainers upptagna när jag kom, å sen gav jag mig fan på att jag skulle klara en timme, och det gick! Jag e så j-a bra!

Blev en aning sur idag när en lärare pratade lite om projektet och sa att smink och sånt passade tjejer. Det lät lite fel tyckte jag, om nån förstår hur jag menar. Men jag var ändå glad över att vi ska få "driva" ett spa istället för en golfbana. Golf är inte min grej...

Min moster tycker att det är lite dubbelmoral att jag ofta pratar om jämnställdhet men samtidigt kan säga saker som "män blir bara 7 år, sen växer de bara" (detta sa en av mina nuvarande lärare, dock med glimten i ögat!). Ibland måste man få skämta lite. Jag vill tro att vi alla föds som människor med samma förutsättningar, sen präglas vi av vår omgivning och som det ser ut idag så är könsrollerna väldigt tydliga. Vissa av dessa egenskaper är ganska komiska, som det här med att karlar kan samlas i grupp med varsin öl i handen kring en brinnande grill eller en vrålande bilmotor och bara stå där tillsammans och tittar. Sen har vi kvinnorna som i sin enfaldhet fortsätter att tro att killar kan läsa deras tankar och blir förbannade när det visar sig att de inte alls kan de, detta trots att de fått det bevisat för sig om och om igen. Hur kommer det sig att vi är sådär? För visst känner ni igen er?

För nån månad sen skrev jag att jag skulle få en ny design. Håller på och mailar med tjejen nu, så jag hoppas att det blir av snart. ;)

Iiiiihh!!! Blev glad av några sms nu på kvällen, nu mår jag mycket bättre. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback