Här går man, eller Herr Gårman?

Gick och la mig 21.00 igår, så bra mådde jag...

Vet inte om det berodde på den nya kudden, men jag sov iaf ganska bra för en gångs skull. Gick upp 06.30 imorse. Hade varit perfekt att hinna träna på morgonen men mina gymkläder var lite ofräscha så jag gick bort till tvättstugan och kollade om det fanns tid vid 07, och det gjorde det. Fick dock en chock när jag upptäckte att världens största SPINDEL satt på väggen i närheten av mina maskiner... Det kröp i kroppen hela tiden, som tur var höll den sig kvar på samma plats hela tiden, hade blivit väldigt nervös om den helt plötsligt hade flyttat på sig.

Det var lite debatt på tv imorse om hur våra skyltar vid övergångsställen egentligen ska se ut, en debatt som tenderar att bli en aning fånig. Jag förstår verkligen tanken, och den är god, det är ju faktiskt inte bara män som går över gator så varför ska det vara en man på skylten? Men ska man tänka så så måste vi ju göra hur många olika skyltar som helst! Skyltar med kvinnor, pensionärer med rullatorer, folk i rullstol, transor, barn, folk med hund, enbenta människor osv osv... Nä, gör en med en könsneutral streckgubbe, förlåt, streckperson... som då bara ska ses som en symbol för själva gåendet, inget annat, fast då var vi väl tillbaka till det där med rullstolar igen...

Nu ska jag göra mig iordning, åka till skolan och få tillbaka det där pissiga provet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback