Moment 22

Fy vilken dag! Började 08.30, lunchrasten gick åt till att försöka plugga till tentan men det gick inte så bra eftersom tv:n var på på högsta volym. Efter lunchen satt jag fast i kassan i över tre timmar. Till slut fick jag min andra rast. Egentligen så ska jag ha totalt tre raster, men eftersom jag aldrig fattat när jag ska ha den så utnyttjar jag den inte. Kan ju inte ha den på morgonen för då är det ju så nära inpå lunchen, och jag kan ju inte klämma in den efter lunchen för då har vi så pass mycket kunder att vi oftast bara kan gå en och en på rast. Jaja...

Efter jobbet kutade jag hem med blodsmak i munnen. Var ju tvungen att hinna till tvättstugan. Gick från jobbet ca 17.45, skulle ha tvättstugan 18.00 och det tar ca en halvtimma att gå... Men nu är det inte så lång tid kvar tills jag ska hämta det sista.

Idag plockade jag och Lotta bort ett par pass från mitt schema. Känns ju skitsurt eftersom jag behöver pengarna, men lärarna i skolan tjatar ju om närvaro hela tiden, så vad ska man göra? Det kan inte bli mer ologiskt att vara student... Och imorrn har Lotta sagt till Patrik att släppa mig tidigt så att jag ska hinna hem och plugga, men då får jag ju inte så mycket pengar... Moment 22, eller vad säger ni...?

Dagens solstrålar var mina gulliga morföräldrar som kom handlade. Morfar sa att nu vet de att "kocken" finns på riktigt! Haha! Ja, nu finns det ju ett vittne, sa jag då. ;) Min familj är så gullig! ♥

Måste bara säga oxå att jag är trött på alla dumma karlar (jägare) som går ut i skogen för att jaga och sen blir förvånade när de blir bitna av björnar. Har ju hänt typ två gånger på två-tre dar! Skyll er själva j-a idioter! Och varför ska man skjuta björnarna sen för det? De vill väl bara försvara sig, eller hävda sin rätt?

Nä usch, nu ska jag gå och hämta tvätten. Sen får jag väl gå och lägga mig igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback