Drömma kan man ju

Blev kvar längre än väntat i skolan. Vi satt kvar efter samtalet och gjorde de ändringar som läraren efterfrågat, mest smågrejer tack och lov. På vägen hem köpte jag thai-mat, tyckte att jag förtjänat det. :)

När jag var på väg in till skolan hade jag otur. Vid Kristineberg klev ett ungt par på och satte sig mittemot mig. De spelade musik högt i mobiltelefonen och pussades så att man trodde att det skulle äta upp varandra... Hade jag varit rik hade jag stuckit åt dem ett par tusenlappar och sagt "Här, skaffa ett rum och köp hörlurar!" Tänk att de stackars ungdomarna inte har råd med hörlurar nuförtiden, är sjukt trött på att lyssna på andras musik!

Tänkte på det där med tv-spel. Hade jag haft en större lägenhet hade jag ordnat en hel dag/kväll med vänner, tv-spel, julbak, julpyssel, glögg, god mat och vin/öl. Var ju typ det jag önskade mig av Expressen, men det gick ju inge bra. Får ta det sen när jag har större lägenhet (om typ 100 år...), har spanat in två stycken fina (när jag läste Metro häromdan), den ena kosta 9,5 miljoner och den andra 3,5 miljoner... Hrm hrm...Får nog köpa lite trisslotter tror jag, sen blir det fest! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback