Så j-a förbannad!

Blondinbella åker hem från sin efterlängtade semester då hon blivit utsatt för övergrepp på ett av stadens uteställen. Skrämmande är att somliga tror att hon har hittat på det hela, och andra menar att hon får skylla sig själv. Jag blir så j-a arg!

Dessutom börjar jag fundera på hur många andra tjejer (och kanske även killar?) som råkar ut för liknande saker under sin semester, tjejer som kanske inte vågar anmäla eller tala om det för någon. Man kanske tänker att det inte var tillräckligt allvarligt osv. Jag gissar att siffran skulle bli ganska hög tyvärr...

Slutsatsen i en av mina examinationsuppgifter i kursen makt och kön A var ju att kvinnan har ansvar för mannens sexualitet. Flertalet av Blondinbellas läsare, samt vissa som kommenterat artikeln på Expressen.se, hjälper till att bekräfta slutsatsen. Kan någon göra något åt det här j-a samhället snart!?

Kommentarer
Postat av: håkan

Bästa sättet att göra nåt åt saken är att själv engagera sig. Det är väldigt lätt för folk att säga "varför gör inte samhället något?". Men dom verkar inte förstå att dom själva är samhället.

2008-07-21 @ 23:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback