Mal-jakt

Hellu! Jobbkvällen va rätt seg trots mycket folk (Hanna skickade hem alla så vi fick mer att göra). Min rast glömde de bort oxå, men jag såg till att jag fick den till slut. En bra grej var att mamma skjutsade mig till jobbet för att jag skulle slippa regnet och sen när vi stängde hann jag för en gångs skull med bussen! Väldigt skönt!

När jag kom hem satt det en mal mellan innanför ytterdörren (visst heter det mal? stor äcklig nattfjäril...?). Tilda blev alldeles till sig. ;)


Haha, inte världens bästa video, jag va faktiskt väldigt rädd för den där äckliga saken så jag var tvungen att hoppa undan när den kom för nära.

Usch, ignorera min röst... Låter jag alltid sådär? Stackars alla som måste befinna sig i min närhet... Säg till och jag lovar att för alltid tiga... Jag som många gånger fått höra att jag har en vacker och sensuell röst, måste varit från hörselskadade och döva människor då.

Jaja, jakten pågick iaf långt efter att filmen slutar. Malen gömde sig under tv:n, och snäll som jag är lyfter jag till och med bort den så att Tilda ska komma åt malen. Lite djurplågeri kanske? Men jag måste påpeka att hade det varit ett däggdjur eller en fågel så hade hon aldrig fått jaga och leka med den. Jag har bara väldigt svårt för insekter, lite dubbelmoral kanske, men men... Tilda är iaf helt slut nu, och malen är försvunnen... vilket jag tycker är jääävligt obehagligt! Vill inte vakna inatt av att den kryper på mig! Uäck!

Lotta hade förresten gett (givit) bort alla jobbtiderna, schysst... Fast å andra sidan är det ju skönt att slippa, men jag vill ju kunna göra något skoj i höst.

Får väl sova snart. Ska tydligen ha tvättstugan imorgon bitti, hur tänkte jag då? Kanske ska skjuta på det till eftermiddagen istället? Hatar att tvätta! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback