Kunder...

Tant: "Vänta nu, vad tänkte du ta för den där julgruppen!?"
Jag: "Jag tänkte scanna den här streckkoden och ta det pris som kommer upp... 239 kr blev det."
Tanten: "Ja DET e den ju inte värd! Den är ju inte fräsch."
Jag: "Jag tycker den ser fin ut jag. Hyacinten har ju inte ens slagit ut. Men om du väntar några dagar så går ju priserna ner såklart."
Tanten fnyser och betalar för julgruppen.
Jag: "Det finns blompapper och blompåsar här utanför."
Tanten tar blomman och går iväg i rask takt utan att slå in den, trots att det är minusgrader ute. Vad jag vet så tål iaf inte julblommor kyla, och en sådan fanns i julgruppen... Kan ju gissa att den vissnade så fort hon kom hem...



Man: "Ursäkta, har ni inga kryddnejlikor?"
Jag: "Finns det inga där? Vänta så ska jag gå ut på lagret och kolla."
Jag går ut på lagret, frågar Hanna om hon vet något om kryddnejlikorna samt kollar igenom en bur med kryddor. Sen går jag tillbaka ut till mannen.
Jag: "De verkar tyvärr vara slut."
Mannen: "Då är det den kryddansvarige som har klantat sig då."
Jag: "Mmmm..."
Jag börjar gå tillbaka till varorna som jag höll på att plocka upp. Mannen följer efter.
Mannen: "Det var väldigt dåligt av er. Jag trodde det här var en välsorterad butik."
Jag: "Ja, fast det kan ju va lite såhär kring jultider. Det är väldigt svårt att beräkna hur mycket som ska gå åt."
(Det är alltid grejer som tar slut kring jul, något år tog till och med julskinkorna slut.)
Mannen: "Nä! Det är den kryddansvarige som har klantat sig!"
Jag håller tyst för att jag inte ska få ett utbrott och skrika åt mannen att han fan kunde ha köpt de där j-a kryddnejlikorna i tid istället. Till slut går han. En stund senare går han förbi och pratar högt i mobilen och tittar på mig för att se om jag hör "...ja det var ju en väldigt osorterad butik det här..." Att man orkar... Han fick nog inga fina julklappar, om han ens fick några alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback