Hjälpsamhet

Man blir ju knäpp av att inte träna på ett tag. Var tvungen att gå ut och gå en promenad. När jag är på väg tllbaka hem och är ungefär vid kyrkogården tänker jag på att jag borde köpa en julblomma nån dag och gå till farmor med den för att det vore snällt och jag har ju inte träffat henne på väldigt länge. Sen kom jag att tänka på den där gubben jag fick hjälpa att gå till banken för några veckor sedan. "Man blir glad av att hjälpa och göra andra glada" tänker jag.

Vad händer då? Jo, när jag är nästan hemma, i backen som leder ner till mig möter jag en kvinna med en massa tunga kassar. "Jag trodde inte det skulle bli såhär tungt" säger hon. "Kan inte du hjälpa mig att bära hem de här?" Vad gör man? Klart man hjälper till! Men shit vad tung den ena kassen var! Kunde inte låta bli att undra om de kassar som hon valde att bära var lika tunga som mina... haha. Hon var så tacksam sen, och jag blev glad. ;)

Visst är jag snäll!? ;)

Nu sitter jag och dricker lite glögg, den med äppelsmak. Nyser gör jag konstant, och Tilda blir lika rädd varje gång...



Kommentarer
Postat av: anna

svar: haha ja samma här! minns den som igår :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback