Dö inte!

Idag har vi haft föreläsning om pensioner, rätt intressant faktiskt. Jag brukar dock förtränga såna där hemska saker som ligger lååångt bort i framtiden... Vi fick iaf lära oss att om man har efterlevandeskydd så får ens familj och barn ut 2% av ens pensionspengar om man dör, resten "försvinner"... härligt... Får väl tillägga att det fanns olika extra belopp beroende på barnens ålder osv, men ändå! Borde inte alla pengarna betalas ut oavsett? Så det gäller alltså att INTE dö kära ni! För då har ni minsann gått och slavat ihop er pension helt i onödan.

Ska bege mig till bussen om en stund. Ska möta Maria där, messade henne imorse för jag ville inte åka själv till Riddersvik. Känns lite knäppt att man ska äta julmat, det är ju inte julafton! Två veckor kvar! Jag längtar som ett litet barn. Kanske är tur att jag börjar typ 07.00 på julafton, med tanke på att jag ändå inte kan sova... hehe!

Imorrn hoppas jag på enbart positiv feedback. Jag orkar inte sitta och komplettera, det är sååå tråkigt. Men jag har faktiskt ingen aning om vad de kommer säga. Wish me luck!

Och ja, jag saknar Fredrik. Var bara tvungen att nämna det... ♥ Han jobbar asset av sig, som vanligt. But it's a cute ass! ;) Haha! Ujuj, ingen glögg för mig ikväll!

Kommentarer
Postat av: Annika

Hmm.. Gäller det bara den där pensionen man sparar ihop genom jobbet eller även om man har eget pensionssparande? I så fall har jag ju en bra anledning att inte börja pensionsspara nu! ;)

2008-12-10 @ 22:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback