Känns som måndag idag

Hallå där! ;)

Igår åkte jag in till stan på dan. Blev inte så jättemycket shopping, en kortärmad kofta och ett gäng armband från H&M, nagellack och solpuder från Åhléns och sen den där jättespännande boken från Akademibokhandeln såklart. Det gör verkligen ont att köpa studentlitteratur, ajajaj...

När jag fått nog i stan åkte jag hem till Fredrik. Vi bestämde oss för att ta en sväng till Skärholmen innan vi skulle till Heron City för att äta och gå på bio. Det blev O'learys och Arkiv X. Filmen var rätt så bra, lite seg för bio kanske, kändes mer som en "hemmafilm", eller hur man nu ska förklara det.



Efter bion tog vi bussen till Skärholmen, sen gick vi hem därifrån, sviiinkallt! Väldigt jobbigt det där, är ju ändå hyffsat varmt på dagarna än så länge, men nätterna är ju inte ens i närheten av sköna. Bara om man är inomhus... Å e man två i en 90-säng blir det aldrig kallt... ;) hihi!

Hittade en snygg kalender i bokhandeln i Skärholmen, dum som jag var så köpte jag inte den... ville kolla på Ordning & Reda först... Och det gjorde jag idag, men deras var ju urfula och dubbet så dyra. Får väl ta mig till Skärholmen igen nån dag, eller ev kolla om den kan finnas på typ Svanströms. Fanns inte på Akademibokhandeln iaf.

Idag började skolan igen, och det var bara pang på på en gång. Härligt... Våran lärare tyckte vi skulle göra uppgifter över helgen... Mmmm... Tur att jag är ledig fredag-söndag då. Slutar 12 på torsdag till och med, yey! Dessutom la vi om schemat för nästa vecka så vi har heldag på måndag och är lediga på tisdag, istället för två halvdagar.

Efter skolan mötte jag upp mamma och hennes pappa. Shit asså... en gammal gubbe som bott i en liten stad med en grinig kärring hur länge som helst. Han var som jag kommer ihåg honom, fast värre... älskar att prata om sig själv, knappt något intresse alls för sina barnbarn. Dessutom är han väldigt rasistisk i sitt språk, ytterst pinsamt. Stackars mamma som måste umgås med honom ett antal dagar till...

På vägen hem från stan hade jag världens migrän och trodde jag skulle kräkas på t-banan, men det gick bra. Fast jag är väldigt trött... Imorrn är det heldag, 9-16, i aulan... Hoppas det är en bra lärare, annars blir det jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback