Dokumentär

Jag har sovit så dåligt inatt att det nu känns som att jag är bakis... Usch ja.

Fastnade framför en dokumentär igår kväll. Den 6:e respektive 9:e augusti 1945 släppte USA atombomber över de japanska städerna Hiroshima och Nagasaki. Runt 200 000 människor dog direkt och ännu fler dog senare av skador och sjukdomar som uppkom senare. I dokumentären fick man se bilder och höra överlevande berätta om attackerna. Vissa visade även sina skador. Jag tror jag grinade genom hela filmen... Det var verkligen hemskt. I slutet av filmen sa man att de sammanlagda atombomberna som finns idag är lika med 400 000 Hiroshima-bomber...
Ibland hatar jag den här världen...



Nu kom mamma, så nu ska jag va lite social.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback