Blame it on the weatherman

Men skjuttsingen (nytt grekiskt uttryck, haha), vart tog den vägen? Sommaren alltså... Var den ens här överhuvudtaget? Man känner sig lite lurad på något sätt. Nä nu är det i princip höst och kallt ute. Funderar på att köpa mig en termometer, en sån man kan sätta på utsidan av fönstret. Blir så krångligt om man ska gå ut och "känna efter" varje gång man ska klä sig. Eller om man ska ringa folk som varit ute, och fråga dem. Då blir det knasigt om man ringer en varmblodig person som tycker att det är jättevarmt ute, och sen går man runt och fryser, och tvärtom...

Igår var det kallt ute. Var inne i stan på eftermiddagen (sällskapssjuk) och fikade med Annika. Det var jacka och scarf som gällde, ingen Greklandsvärme här inte... Men på vägen hem blev jag varm, av de fina smsen. Blev sådär bubblig och glad, ni vet (jag hoppas iaf att ni oxå känt så ibland). Det var nästan så att jag ville göra några hoppsasteg på vägen hem från t-banan. Var väl tur att jag inte gjorde det för det satt någon i en bil på vägen och tittade på mig när jag gick där och fånlog. Men ärligt talat, vad hade det spelat för roll... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback