Så himla bra och så himla snygg

Har inte hunnit blogga för hela gårdagen ägnades åt shopping! Haha!

Teatern var helt underbar! Så himla rolig! Och det var så skönt att få skratta och glömma bort allt annat ett tag. Det blev en riktig lycko-boost. Skådespelarna var fantastiska och scenen och rekvisitan var så himla cool för ALLT var gjort i trä, kastruller, en keyboard, en ask med pommes, en laptop, allt i trä.


Pojke Flicka, Profilteatern Umeå

Igår var jag som sagt på stan och shoppade hela långa dagen. Skulle möta upp Carro vid tio men hon var lite sen, till slut hittade vi varandra. Jag passade på att köpa underkläder på H&M, de har 20% rabatt på Our Perfect-serien just nu. Jag köpte två bh:ar och tre par trosor, det ena setet i lila och det andra i nån brun/kopparfärgad nyans. Eftersom jag inte gillar min bruna jacka längre och den jag beställt från H&M inte kommer förrän om en månad bestämde jag mig för att kolla efter en jacka oxå. Jag hade nämligen en kupong som ger 20% rabatt på en jacka. Hittade en svart, lite utsvängd med puffärmar. Den kostade bara 298 kr. Väl i kassan såg jag att kupongen inte börjat gälla ännu. Men eftersom jackan ändå var så billig så tog jag den ändå, risken är ju annars att den inte finns kvar sen. Vi lunchade på Schmäck.

Sen bar det iväg till frisören. Carro hängde med och satt och väntade på mig i typ två timmar, snällt. Tjejen som klippte mig var jättegullig. Hon hjälpte till med tips på färg och kom med förslag. Det blev mörkt, rödbrunt underhår och mörkbrunt överhår, så j-a snyggt! Frisyren är väldigt uppklippt, precis som jag vill ha den. Jag är supernöjd! Tack och lov för det förresten, för det var jävligt dyrt... Men det är jag värd! Haha. Ska försöka fixa en bild sen. Men just nu är jag osminkad och ostylad, så det blir senare.

En jobbigt grej med hur jag mår just nu är att jag är extremt känslig för beröring. Detta märkte jag av igår hos frisören när hon masserade min hårbotten medan hon tvättade mitt hår, jag höll på att börja gråta... Sådär var det förut i slutet när jag bodde med Calle. Det räckte med att någon la handen på min axel, vem som helst, så kände jag att tårarna var på väg. Usch ja...

Efter frisören blev det lite mer shopping. Sen ville Carros kompis Niklas att vi skulle fika med honom. Så vi gick till News alla tre. Nu började jag känna hur himla trött jag var. Fortfarande inte sovit ordentligt.

Efter fikat skulle Carro och Niklas träffa Carros pojkvän. Jag ville kolla lite mer på stan, hade ca två timmar kvar innan jag skulle möta Daniel. Hittade bl a en halsduk. Köpte även, under dagen, mascara, ansiktscreme, handcreme, en mössa, m.m.

Får se vad man ska hitta på idag... nu börjar det regna...


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken perfekt fredag.. & vad fin du låter! Ska bli kul att se resultatet. Får man fråga vad kalaset gick på? Jag tänkte försöka få tid att kika förbi en frisör för ett utlåtande i början av nästa vecka. Ska bli så skönt att bli av med riset man har på huvudet!
Hoppas du får en mysig lördag. Själv ska jag försöka sätta fart med min historia-hemtenta nu. Wish me luck!

2007-09-22 @ 13:45:19
Postat av: Linda

Det gick på runt 1400 kr totalt, men då köpte jag en värmeskyddande creme oxå för 229 kr...

2007-09-22 @ 19:09:49
Postat av: Annika

Gumman, låter inte bra det där ang beröringen.. Men kul iaf att du fick shoppa o fixa håret. Bild nu tack!! Kram

2007-09-22 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback