Norrländsk vänlighet

Hmm... lär inte kunna sova så bra i natt. Är så exalterad!  Linda och Cissi landar förhoppningsvis med första planet från Bromma imorrn. Fett nice! Haha! De åker standby, men det bör finnas platser.

Idag har vi haft världens segaste föreläsning... Kändes väldigt onödigt tråkigt nog. Sen följde jag med Elin hem. Vi åt lunch och drack kaffe och satt och pratade, om kött och djur och män och sånt... Vi tog oss upp på deras vind och hämtade ner en luftmadrass och en vanlig madrass som jag skulle låna. Den vanliga madrassen var lite otymplig men jag var fast besluten att få med den hem.

Elin följde mig och madrasserna till bussen. Bussresan gick bra förutom att två barnvagnsmorsor skulle på ett par hållplatser innan jag skulle av, lite krångligt, men det gick. När jag hade klivit av vid min hållplats och skulle gå över vägen tar en tjej tag i madrassen och hjälper mig att bära den. Jag blev lite chockad... inte van vid sån vänlighet. Så gör man inte i Stockholm!!! Inte utan att säga något iaf... Blev lite rädd ett tag att hon förväntade sig något i gengäld, så jag sa tack typ tusen ggr... En sak jag noterade var att förutom mig så var det en tjej och två killar som klev av bussen, och det var tjejen som hjälpte mig. Bra det, tjejer ska hålla ihop... fast jag kommer nog tyvärr alltid exludera Leila Lindholm och Linda Rosing... sorry girls...

Imorrn ska Daniels klass ha "nollning" för ettorna på Designhögskolan. De ska drillas till riktiga vikingar, haha! Daniel ska vara guden Tor och Nilas ska vara hans "lilla get"... :D Har svårt att tänka mig Nilas som en liten get... men men... På kvällen blir det party! Trevligt värre!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Tack för helgen hjärtat! Var så mysigt att umgås lite, se var du bor, träffa elin osv. Längtar redan till nästa träff.
Hoppas ni har en mysig söndagskväll. Puss vännen min.

2007-09-30 @ 19:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback